SEAT engagerar underleverantörerna i Strategy 2018

SEAT har hållit ett möte med 80 internationella och nationella underleverantörer på anläggningen i Martorell. På mötet träffades ledande personer från de viktigaste leverantörerna och SEAT:s ledning, ledda av VD Erich Schmitt, som redovisade SEAT:s framtidsplaner i Strategy 2018 med en beräknad försäljningsökning av upp till 800 000 enheter.

Toppmötet med underleverantörerna är en direkt följd av SEAT:s VD uttryckliga önskan att involvera leverantörerna i målen som SEAT har satt för de kommande två åren – att bilda normen för design och kvalitet inom segmentet för bilproducenter med storskalig tillverkning.

I sitt anförande inbjöd Erich Schmitt leverantörerna att ”bli en del i processen att finna gemensamma lösningar för att tillsammans bygga ett mer konkurrenskraftigt och modernt företag i syfte att förbättra produktionsprocesserna och samtidigt garantera höga krav på produktkvalitet”.

I den gemensamma samarbetsandan, redogjorde SEAT:s VD mer ingående för de huvudsakliga aspekterna i Strategy 2018 rörande utvecklingen av nya modeller, målen för märkets internationalisering samt de kommersiella målen.