SEAT Ibiza CUPRA Concept – körglädje på hög nivå

• Ny kraftfull design
  • Suveräna prestanda och innovativ teknik
  • Kommer till Sverige sent i höst

Kina är den senaste i raden av nya marknader där SEAT etablerar sig. Så det är ingen tillfällighet att SEAT väljer att visa en nyhet på Beijing International Motor Show som öppnar i dagarna. SEAT Ibiza CUPRA Concept är nära produktionsstart och kommer ut på marknaden i slutet av 2012.

Första generationen Ibiza CUPRA debuterade 1996. Ibiza CUPRA Concept visar hur nästa modellen i raden kommer att se ut. Under huven finns en 1,4 TSI med turbo och kompressor som utvecklar 132 kW / 180 hk med ett maximalt vrid på 250 Nm. För snabba och sportiga växlingar är bilen utrustad med en 7-stegad DSG växellåda.

Den elektroniska diffbromsen XDS är standard liksom uppdaterade bromsar. I utrustningslistan finns SEAT Portable System, ett infotainmentsystem med en rad funktioner som du kan ta med dig och använda även utanför bilen.

För ytterligare information, kontakta Åke Lundberg SEAT Sverige på 070-59 86 553 eller ake.lundberg@seat.se

SEAT med huvudkontoret i Barcelona ingår i Volkswagen Group. SEAT utvecklar och producerar bilar som särskiljer sig genom uttrycksfull design. Modellprogrammet i Sverige omfattar Ibiza, Leon, Altea XL, Exeo och Alhambra. Under 2011 såldes totalt 350.000 bilar i de 73 länder där SEAT är verksamma. 2012 firar SEAT 20 år på den svenska marknaden.