SEAT lanserar ett trygghetspaket till samtliga modeller

I samband med introduktionen av nya SEAT Leon inför SEAT ett trygghetspaket som innefattar tre års fri service och tre års nybilsgaranti på samtliga bilmodeller.

Södertälje, 2013-01-09 – Nästa helg lanseras nya SEAT Leon hos samtliga SEAT-handlare i landet. I samband med lanseringen inför SEAT ett trygghetspaket som innefattar tre års fri service och tre års nybilsgaranti. Oavsett vilken modell kunden väljer så ingår SEAT Trygghet när köpet finansieras genom SEAT Finans.

- Vi vet att kunden tycker att trygghet är en viktig faktor vid köp av ny bil och med SEAT Trygghet kan konsumenten njuta av ett extra bekymmersfritt bilägande, säger Åke Lundberg, Märkeschef på SEAT Sverige.

SEAT Trygghet medföljer utan extra kostnad när du finansierar din nya SEAT genom SEAT Finans. I paketet ingår fri service i 3 år (eller 4500 mil, det som uppnåtts först) och förlängd nybilsgaranti i 3 år (eller 9000 mil, det som uppnåtts först). Garantin följer bilen försutsatt att bilen är servad enligt bilens serviceintervaller.

- Som en del i Volkswagengruppen har vi tillgång till den senaste tekniken och den bästa kvaliteten på våra produkter. I och med lanseringen av nya Leon har vi ett nytt och komplett modellprogram med produkter som vi vet håller vad de lovar. Därför känns det perfekt att kunna erbjuda kunden en förlängd garantitid och fri service, säger Åke Lundberg, Märkeschef på SEAT Sverige.

SEAT med huvudkontoret i Barcelona ingår i Volkswagen Group. SEAT utvecklar och producerar bilar som särskiljer sig genom uttrycksfull design. Modellprogrammet i Sverige omfattar Mii, Ibiza, Toledo, Leon, Altea XL, Exeo och Alhambra.