SEAT sponsrar Lidingöloppet för andra året i rad

Lidingöloppet arbetar aktivt med motion, hälsa och miljö som ledstjärnor. Det är andra året som SEAT samarbetar med Lidingöloppet som går av stapeln nu till helgen.

Södertälje, 2013-09-27 – Lidingöloppet är ett terränglopp som arrangeras i Lidingö kommun varje år sedan 1965 och är idag världens största terränglopp och ingår också i En svensk klassiker. Lidingöloppet består av ett antal lopp för olika åldersgrupper och banlängd med början på fredagen med bland annat Lidingöstafetten och sista loppen springs på söndagen.

Det var förra året som SEAT startade sina sponsorsatsningar inom löpning då bilmärket inledde ett samarbete med Lidingöloppet. SEAT fortsätter att satsa på löpning och har under året aktiverat sig bland annat med flera tävlingar via Facebook och tillsammans med SEAT:s löparambassadör, ultramaratonlöparen, Emelie Forsberg.

-Vi har sedan förra året skapat en fantastiskt fint samarbete och är väldigt glada och stolta att få jobba med ett varumärke som Lidingöloppet. Under detta år har vi också deltagit med Lidingöloppet On Tour där våra återförsäljare aktiverat sig på de orter Touren besökt. Och i år kommer vi också att lägga i en högre växel med mer aktivering under själva huvudloppet, säger Helen Anderson, projektledare för Lidingöloppet på SEAT Sverige.

Under årets tävlingshelg har SEAT arrangerat en servicedepå längs banan där tävlingslöparna kommer att få ny energi så att de skall klara sista milen galant. Det kommer att finnas allt från extra peppning, plåster till goda chokladbollar. SEAT kommer som förra året att finnas med monter i mässan där nummerlapparna hämtas.

Under helgen visar SEAT upp sin populära modell SEAT Leon både som tredörrars sport coupé och med fem dörrar. Även ikonen Ibiza CUPRA ställs ut samt att Lidingöloppet har ett antal Ibiza ST Kombi bilar som servicebilar under tävlingshelgen.

SEAT med huvudkontoret i Barcelona ingår i Volkswagen Group. SEAT utvecklar och producerar bilar som särskiljer sig genom uttrycksfull design. Modellprogrammet i Sverige omfattar Mii, Ibiza, Toledo, Leon, Altea XL, Exeo och Alhambra. Under 2012 såldes totalt 321 000 bilar i de 73 länder där SEAT är verksamma.