Succé för karaoketävling med Måns Zelmerlöw på SEAT.SE

I samband med att SEAT lanserade Ibiza MZW-Edition tillsammans med Måns Zelmerlöw anordnade SEAT en karaoketävling på seat.se. Som trott vimlar det av amatörförmågor i Sverige.  Massor av människor spelade in sina versioner av låten Caramia på seat.se, med hjälp av Måns Zelmerlöw. Personliga bidrag, seriösa satsningar, små körer, kreativa varianter och rent instrumentala bidrag av Caramia laddades upp. Hela 207 förmågor valde att låta sina bidrag ligga kvar och delta i tävlingen. Mer än 50.000 röster kom in under tävlingsperioden, svenska folket var jury och har sagt sitt och vinnarna är korade.

Malin Måhlberg från Täby blev storfavorit och fick över 15 000 röster och stod därmed klar som segrare i karaoketävlingen.
– Jag såg en länk om tävlingen på Facebook och funderade först om jag vågade vara med men spelade in ett bidrag och det var ju skitkul, säger Malin.

Malin berättar att hon alltid har gillat att sjunga men ännu är det bara en hobby.
– Jag gillar schlager och har alltid följt Eurovision så jag har ju sett Måns bidrag och gillar honom.

Måns Zelmerlöw glädjs åt det stora engagemanget och alla bidrag som kommit in.
– Jag är såklart jätteglad att tävlingen blev en sån succé. Otroligt många duktiga sångare och sångerskor, många som lät betydligt mycket bättre än jag själv! Malin som vann var verkligen värdig vinsten och sjöng oerhört rent och med känsla. Grattis!, säger Måns Zelmerlöw.

Gå in och lyssna på vinnarbidragen på seat.se.

SEAT är ett internationellt bilmärke som ingår i Volkswagen Group. SEAT utvecklar och producerar modeller, som särskiljer sig genom uttrycksfull design och sin sportiga originella karaktär, samma värden som ligger till grund för varumärket "SEAT auto emoción".