Yxlö Marin väljer SeaZones elcentral

Report this content

Yxlö Marin, som tillverkar skräddarsydda aluminiumbåtar för kräsna båtmänniskor och tuffa tag på sjön, har ingått ett strategiskt samarbete med SeaZone för installation av SeaZones digitala elsystem i sina båtar.

- Vi har valt SeaZones digitala elsystem för att kunna skapa skräddarsydda elsystem, uformade helt efter våra kunders unika behov och önskemål. SeaZones lösningar gör det enkelt för oss att anpassa systemen och styrningen av båtens alla elförbrukare. Produkterna är också mycket robusta och med SeaZones sinnrika digitala system kan vi minska kabelmängden betydligt. Dessutom bygger SeaZones lösningar på öppna standarder vilket ger våra kunder möjlighet att vidareutveckla elsystemet och koppla in ny teknik i framtiden, säger Olle Schönning på Yxlö Marin.

Yxlö Marins båtar används av Marinen, Armén, Sjöfartsverket, Polisen, olika brandförsvarsorganisationer och av ett växande antal privatkunder med höga krav på funktion och komfort.

En pilotinstallation gjordes i Yxlö Marins största modell Yxlö 940 under våren 2011 med SeaZones elcentral powerZone, säkringscentral fuseZone och styrpaneler controlZone. Nu kommer Yxlö Marin att installera SeaZones system i alla nyproducerade modeller.

Läs mer om Yxlö Marin >>

För mer information, kontakta:
Tony Rogvall
E-post: tony@seazone.se

Patrik Lones
E-post: patrik@seazone.se

Om SeaZone
SeaZone utvecklar anpassningsbara, helintegrerade och lättinstallerade elsystem för båtens samtliga elfunktioner. Systemet ger full kontroll över och löpande information om samtliga elförbrukare genom ett intuitivt och lättanvänt gränssnitt. Seazones lösningar spar tid, pengar, vikt och utrymme samt erbjuder ökad säkerhet och praktiska elfunktioner för sjö- och båtliv. Företaget grundades 2008 och är ett utvecklings- och tillverkningsföretag med kontor, laboratorium och verkstad i Orminge industriområde i Stockholm. Läs mer på: www.seazone.se

Taggar: