Enskilda Securities ingår avtal med Bear Stearns

Bear Stearns International Limited och Enskilda Securities tecknar idag ett samarbetsavtal som innebär att Enskilda Securities får exklusiv rätt att marknadsföra Bear Stearns europeiska analysprodukt mot nordiska investerare. Samarbetet betyder att Enskilda Securities kan erbjuda sina nordiska kunder en bredare och djupare analysbevakning av europeiska företag och branscher samt att de får tillgång till Bear Sterns databaser och analytiker.

- Vi är glada att Enskilda Securities har valt Bear Stearns aktieanalys, säger Jeremy Sillem, styrelseordförande för Bear Stearns International. Enskilda Securities goda rykte och starka position på marknaden, gör att vi är mycket stolta över detta samarbete.

- Vi ser mycket positivt på samarbetet med Bear Stearns, säger Tom Vidar Rygh, verkställande direktör för Enskilda Securities. Samarbetet innebär att vi förstärker vårt analyserbjudande avseende europeiska aktier till våra nordiska kunder. Det är roligt att kunna göra en offensiv produktsatsning till våra kunder verksamma på en i övrigt mycket prövad finansmarknad.

Enskilda Securities har sedan tidigare liknande samarbetsavtal för analys av amerikanska och brittiska aktier.

Bear Stearns International Limited (BSIL) är ett helägt dotterbolag till Bear Stearns Companies Inc. BSIL har 800 anställda i London och arbetar med företag, institutioner och myndigheter i Storbritannien, Europa och Mellanöstern. BSILs erbjudande inkluderar; investment banking, institutionell aktie och räntehandel, derivat och terminshandel, valutahandel, tjänster till privatkunder och global clearing. Analysgruppen består av drygt 50 analytiker som bl a bevakar följande sektorer; bank & finans, läkemedel, kemikalier, telekom, media, teknologi, service och transport.

Enskilda Securities AB (Enskilda) ingår i SEB koncernen. Enskilda är ledande i Nordiskt aktiemäkleri och corporate finance verksamhet och en av de ledande i Norden inom internationellt aktiemäkleri. Enskilda har drygt 450 anställda på 8 kontor runt om i världen varav 4 finns i de Nordiska huvudstäderna