Förändringar i SEB:s verkställande ledning

Finansdirektör Masih Yazdi har beslutat att lämna sin position på SEB. Han började på banken 2013 och har innehaft rollen som finansdirektör i sex år. Masih Yazdi kvarstår i banken till mars 2025.

– Som en värderad medlem av vår verkställande ledning har Masih varit instrumentell i SEB:s värdeskapande och accelererade ansträngningar att framtidssäkra banken. Jag vill uttrycka ett varmt tack till Masih för hans extraordinära bidrag till SEB över åren, samtidigt som jag önskar honom all lycka till i hans nästa steg, säger Johan Torgeby, vd och koncernchef på SEB.

Processen att hitta hans ersättare har initierats.

Denna information är sådan som SEB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU nr 596/2014). Informationen lämnades, genom angiven kontaktpersons försorg, för offentliggörande 2024-09-19 14:30 CET.

Pawel Wyszynski, chef Investor Relations

pawel.wyszynski@seb.se

Petter Brunnberg, presschef
070-
petter.brunnberg@seb.se

SEB är en ledande nordeuropeisk finansiell koncern med internationell räckvidd. Vårt syfte är att positivt forma framtiden med ansvarsfull rådgivning och kapital, idag och för framtida generationer. Genom att samarbeta med våra kunder vill vi vara en ledande katalysator i omställningen till en mer hållbar värld. I Sverige och i de baltiska länderna erbjuder vi ett stort spann av finansiella tjänster och rådgivning. I Danmark, Finland, Norge, Tyskland och Storbritannien är vi inriktade på företagsaffären och investment banking utifrån ett fullservicekoncept till företag och institutioner. Vår internationella prägel återspeglas genom vår närvaro i mer än 20 länder världen över med cirka 18 000 medarbetare. Den 30 juni 2024 uppgick koncernens balansomslutning till 4 152 miljarder kronor och förvaltat kapital till 2 666 miljarder kronor. Läs mer om SEB på sebgroup.com/sv.