Inbjudan – SEB:s bokslutskommuniké 2020

Onsdagen den 27 januari, cirka klockan 07.00, offentliggörs SEB:s resultat för det fjärde kvartalet 2020. Dessutom kommer presentationsmaterial och ”Fact Book” att finnas tillgängliga på sebgroup.com/sv/ir.

I samband med kommunikén inbjuds till följande informationstillfälle. Givet rådande omständigheter arrangeras resultatpresentationen i form av en telefonkonferens.

Telefonkonferens
Tid: 09.00
Johan Torgeby, Verkställande direktör och koncernchef, och Masih Yazdi, Ekonomi- och finansdirektör, presenterar och kommenterar resultatet. Därefter blir det tillfälle att ställa frågor till Johan Torgeby, Masih Yazdi och Pawel Wyszynski, chef för Investor Relations. Presentationen hålls på engelska.

Media kan följa presentationen i direktsändning på sebgroup.com/sv/ir, där den också kommer att finnas tillgänglig i efterhand.

Analytiker som vill delta kan ringa 08-506 921 80, och ange konferens-id: 8780761, minst 10 minuter innan konferensen börjar.

För media finns det möjlighet att boka telefonintervjuer efter telefonkonferensen. Vänligen meddela intresse till press@seb.se

För mer information, kontakta:
Pawel Wyszynski, Chef Investor Relations

pawel.wyszynski@seb.se

Presskontakt:
Frank Hojem, Kommunikationschef
frank.hojem@seb.se

SEB är en ledande nordisk finansiell koncern. Vi tror starkt på att entreprenöriellt tänkande och innovativa företag behövs för att skapa en bättre värld, och med ett långsiktigt perspektiv stöttar vi våra kunder i både med- och motgång. I Sverige och i de baltiska länderna erbjuder vi ett stort spann av finansiella tjänster och rådgivning. I Danmark, Finland, Norge, Tyskland och Storbritannien är vi inriktade på företagsaffären och investment banking utifrån ett fullservicekoncept till företag och institutioner. Vår internationella prägel återspeglas i ett 20-tal kontor världen över med cirka 15 000 medarbetare. Den 30 september 2020 uppgick koncernens balansomslutning till 3 201 miljarder kronor och förvaltat kapital till 2 054 miljarder kronor. Läs mer om SEB på http://www.sebgroup.com/sv