SEB: Jonas Söderberg ny chef för Investor Relations

Jonas Söderberg har utsetts till ny chef för Investor Relations och tillträder sin nya befattning 1 februari.

Jonas Söderberg har arbetat i SEB sedan 1999 bland annat som kundansvarig på företagssidan såväl i som utanför Sverige. Närmast i tiden har han verkat som rådgivare till chefen för Merchant Banking.

Nuvarande chefen för Investor Relations, Ulf Grunnesjö, kommer att tillträda rollen som CFO för SEB:s livförsäkringsverksamhet.

Viveka Hirdman-Ryrberg, Head of corporate communications
viveka.hirdman-ryrberg@seb.se

Jonas Söderberg, Head of Investor Relations as of 1 February 2015
+46(0)73 521 0266
Jonas.soderberg@seb.se

SEB är en ledande nordisk finansiell koncern. Som relationsbank erbjuder SEB i Sverige och de baltiska länderna rådgivning och ett brett utbud av andra finansiella tjänster. I Danmark, Finland, Norge, och Tyskland har verksamheten en stark inriktning på företagsaffären och investment banking utifrån ett fullservicekoncept till företagskunder och institutioner. Verksamhetens internationella prägel återspeglas i att SEB finns representerad i ett 20-tal länder runt om i världen. Den 30 september 2014 uppgick koncernens balansomslutning till 2 840 miljarder kronor och förvaltat kapital till 1 632 miljarder kronor. Koncernen har cirka 16 000 anställda. Läs mer om SEB på www.sebgroup.se.