SEB Kort samarbetar med Magasin du Nord

SEB Kort AB samarbetar med Magasin du Nord SEB Kort AB har träffat ett tioårigt samarbetsavtal med danska varuhuskedjan Magasin du Nord. Samtidigt köper SEB Kort AB varuhuskedjans kortstock om mer än 160 000 kontohavare. - Magasin du Nords kundbas matchar vår strategiska målgrupp på ett mycket bra sätt. Vi ser fram emot att samarbeta med Magasin om att ytterligare stärka den position som deras kort redan har i dag, säger Kurt Thyregod, VD för SEB Kort Danmark. - Genom samarbetsavtalet får vi också mycket goda möjligheter att utveckla den befintliga affären, bland annat genom korsförsäljning av SEB Korts och SEB:s produkter, säger Kurt Thyregod. Genom samarbetet får Magasin du Nord en partner som utvecklar och erbjuder kortbaserade betalningslösningar till sina kunder. I ett första skede planeras utgivning av ett Magasin-profilerat kort, som därefter kompletteras med ett Magasin MasterCard-kort. I samarbetsavtalet ingår också att SEB Kort övertar ett mindre antal medarbetare från Magasin Kort A/S För ytterligare information kontakta: Kurt Thyregod, VD SEB Kort Danmark, +45 36 73 72 00 Kerstin Ottosson, informationschef SEB Kort Norden, +46 70 660 5200 Varuhuskedjan Magasin du Nord grundades för över 100 år sedan. Den består av fem butiker i Köpenhamnstrakten, samt fyra butiker i Aarhus, Odense, Aalborg och Kolding. Dessutom ingår Illum i Danmark. SEB Kort är ett helägt dotterbolag inom SEB-koncernen med företag i Sverige, Danmark, Finland och Norge. Vid utgången av 2001 hade SEB Kort utfärdat cirka 2,4 miljoner kort, varav drygt 1,8 miljoner i Sverige. I Norden har SEB Kort exklusiv franchise-rätt till varumärket Diners Club. I Sverige har företaget exklusiv rätt till Eurocard. Företaget ansvarar också för flera företagsspecifika kort, t ex Statoilkort och det kombinerade Diners Club/SAS Eurobonus-kortet. En viktig del av SEB Kort utgörs av Euroline, ett teknologiskt avancerat inlösensystem. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/01/21/20030121BIT00050/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/01/21/20030121BIT00050/wkr0003.pdf