Sonata Gutauskaitė-Bubnelienė blir ny chef för SEB i Litauen

SEB har utnämnt Sonata Gutauskaitė-Bubnelienė till ny chef för SEB i Litauen. Hon efterträder Raimondas Kvedaras, som kommer att lämna rollen efter 11 år för att bli senior rådgivare inom SEB:s division Baltikum. Förändringen träder i kraft 1 juli 2021.

Sonata Gutauskaitė-Bubnelienė är idag chef för Retail inom SEB:s division Baltikum och medlem av ledningen för SEB i Litauen. Hon började sin karriär på SEB för mer än 20 år sedan som kundansvarig och har sedan dess innehaft en rad seniora roller inom banken. Sonata Gutauskaitė-Bubnelienė har varit chef för Retail inom SEB:s division Baltikum sedan juni 2019.

Raimondas Kvedaras har arbetat på SEB sedan 1992 och har varit chef för SEB i Litauen sedan oktober 2009. Han stannar kvar inom SEB som senior rådgivare inom division Baltikum.

Läs mer om utnämningen här.

För mer information, kontakta:
Henrik Westman, tillförordnad kommunikationschef

henrik.x.westman@seb.se

Niklas Magnusson, Pressansvarig

SEB är en ledande nordeuropeisk finansiell koncern. Vi tror starkt på att entreprenöriellt tänkande och innovativa företag behövs för att skapa en bättre värld, och med ett långsiktigt perspektiv stöttar vi våra kunder i både med- och motgång. I Sverige och i de baltiska länderna erbjuder vi ett stort spann av finansiella tjänster och rådgivning. I Danmark, Finland, Norge, Tyskland och Storbritannien är vi inriktade på företagsaffären och investment banking utifrån ett fullservicekoncept till företag och institutioner. Vår internationella prägel återspeglas i ett 20-tal kontor världen över med cirka 15 500 medarbetare. Den 31 december 2020 uppgick koncernens balansomslutning till 3 040 miljarder kronor och förvaltat kapital till 2 106 miljarder kronor. Läs mer om SEB på https://www.sebgroup.com/sv