Société Européenne de Communication s.a. ("sec")

Report this content

SOCIÉTÉ EUROPÉENNE DE COMMUNICATION S.A. ("SEC") TILLKÄNNAGER STÄRKT LEDNINGSGRUPP FÖR ATT MÖTA DEN SNABBA VERKSAMHETSTILLVÄXTEN Luxemburg, Frankfurt, New York, Stockholm - 6 september 1999 - Société Européenne de Communication ("SEC", "koncernen"), en alternativ leverantör på den europeiska telekommunikatiosmarknaden, tillkännagav idag ett antal förändringar i företagsledningen till följd av en dramatisk tillväxt och expansion inom koncernens affärsområden. SEC:s styrelse valde idag Jan Stenbeck till SEC:s styrelseordförande och Anders Björkman utsågs till verkställande direktör och koncernchef med ansvar för koncernens verksamhetsutveckling och operativa ledning. Magnus Mandersson utnämndes till 1:e vice verkställande direktör med ansvar för försäljning och marknadsföring. Finansfunktionen delas upp på två områden med Ulrik Svensson som chef för koncernens controllerfunktion och med Catharina Lagerstam som chef för finansavdelningen samt med ansvar för kontakter med finansmarknaden. Alla förändringar träder i kraft omedelbart. "Vi har upplevt en snabb ökning av antalet abonnenter och ser en stark underliggande tillväxt på alla våra marknader. Detta har krävt en förstärkning av vår organisation för att ledningen mer effektivt ska kunna fokusera på realiserandet av företagets tillväxtprogram" säger Anders Björkman, SEC:s VD och koncernchef. SEC bildades för att dra fördel av den avregleringsprocess som pågår på den europeiska telekommunikationsmarknaden. Företagen som ingår i SEC är: Tele2 Europe som tillhandahåller nationella och internationella fasttelefonitjänster i Nederländerna, Tyskland, Schweiz, Österrike, Frankrike och Italien; Transcom Europe med verksamhet inom kundservice och call centres; Tango, mobilteleoperatören för GSM 900/DCS 1800 i Luxemburg med ett brett utbud av mobilteletjänster; 3C Communications, som driver publika betaltelefoner och publika Internettjänster samt Transcom International som tillhandahåller fakturerings- och transaktionshanteringstjänster. SEC:s A- och B-aktier är noterade på Luxemburg Stock Exchange, Nasdaq Stock Marketr med beteckningarna SECAY och SECBY, Frankfurt Stock Exchange med beteckningarna SEN1 och SEN2 samt på Stockholmsbörsens O-lista sedan 2 september 1999 med beteckningarna SECA och SECB. Kontaktperson: Anders Björkman Telefon: (352) 45 95 45 1 President & CEO Société Européenne de Communication S.A. SEC:s webbsida finns på www.sec.lu ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/09/06/19990906BIT00080/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/09/06/19990906BIT00080/bit0002.pdf