Extra bolagsstämma i Seco Tools AB

Report this content

Aktieägarna i Seco Tools Aktiebolag kallas härmed till extra bolagsstämma fredagen den 17 februari 2012 kl. 16.00 i Hörsalen på Seco Tools, Björnbacksvägen 2, Fagersta.

RÄTT ATT DELTA

För att ha rätt att delta i extra bolagsstämman ska aktieägare senast lördagen den 11 februari 2012 vara införd i den av Euroclear Sweden AB förda aktieboken. Aktieägare som har sina aktier förvaltarregistrerade måste senast lördagen den 11 februari 2012 hos Euroclear Sweden AB tillfälligt ha inregistrerat aktierna i eget namn för att ha rätt att delta i stämman. Observera att förfarandet också gäller aktieägare som utnyttjar banks aktieägardepå och/eller handlar via internet.

ANMÄLAN

Aktieägare som vill delta i extra bolagsstämman ska anmäla detta till bolaget under adress Seco Tools AB, Ekonomi, 737 82 Fagersta, per telefon 0223-401 21/401 22 vardagar mellan kl. 09.00-12.00 och 13.00-16.00 eller via internet på Seco Tools hemsida (www.secotools.com/notification). Anmälan ska vara Seco Tools AB tillhanda senast måndagen den 13 februari 2012.

Vid anmälan ska anges namn, person- eller organisationsnummer, adress och telefonnummer samt eventuella biträden. Sker deltagande med stöd av fullmakt, bör fullmakten insändas i god tid före extra bolagsstämman. Fullmaktsformulär finns på bolagets hemsida (www.secotools.com/proxy).

DAGORDNING

1. Öppnande av stämman.
2. Val av ordförande vid stämman.
3. Upprättande och godkännande av röstlängd.
4. Val av en eller två justeringsmän.
5. Godkännande av dagordning.
6. Prövning av om stämman blivit behörigen sammankallad.
7. Bestämmande av antalet styrelseledamöter.
8. Fastställande av arvoden åt styrelsen.
9. Val av styrelse och styrelseordförande.
10. Stämmans avslutande.

BESLUTSFÖRSLAG

Punkt 7 - Antalet styrelseledamöter
Sandvik AB, som till följd av sitt offentliga uppköpserbjudande avseende Seco Tools AB kontrollerar mer än 90 procent av rösterna i Seco Tools AB, föreslår att antalet styrelseledamöter ska vara fyra bolagsstämmovalda ledamöter.

Punkt 8 - Arvode åt styrelsen
Sandvik AB föreslår att inget arvode ska utgå till styrelsen.

Punkt 9 - Val av styrelse
Sandvik AB föreslår att Andreas Evertz, Ola Salmén, Bo Severin och Anders Thelin väljs till styrelseledamöter samt att Andreas Evertz väljs till styrelsens ordförande.

De föreslagna ledamöterna är medlemmar av koncernledningen för Sandvik AB. Ytterligare information om dem kommer att finnas på Seco Tools hemsida, www.secotools.com.

AKTIER OCH RÖSTER
I bolaget finns totalt 145 467 690 aktier och totalt 536 967 690 röster.

UPPLYSNINGAR PÅ STÄMMAN
Styrelsen och VD ska, om någon aktieägare begär det, och styrelsen anser att det kan ske utan väsentlig skada för bolaget, lämna upplysningar om dels förhållanden som kan inverka på bedömningen av ett ärende på dagordningen, dels bolagets förhållande till annat koncernföretag.

Fagersta i januari 2012

SECO TOOLS AB (publ)