Ny personaldirektör för Seco Tools

Per Norell, 52 år gammal har utsetts till personaldirektör och medlem av Seco Tools koncernledning. Han kommer att tillträdda den 1 april. Per Norell började på Seco Tools 1998 och är idag globalt ansvarig för Strategiskt HR. Per har ansvarat för att utveckla och driva Seco’s utbildningsprogram för högre chefer och talanger, Top Management Program och Talangprogram. Hans erfarenhet i kombination med förmågan att uthålligt driva förändringsarbete ger honom erfarenhet och kunskap för att lyckas i sin nya roll.

”Att välja Per var ett enkelt beslut, han är väl förtrogen med vår Globala HR Strategi samt företagets processer. Han kommer att utveckla och driva vårt arbete inom HR samt utveckla de verktyg som vi behöver för att attrahera och utveckla de bästa medarbetarna”, säger Lars Bergström, VD för Seco Tools.

HR spelar en viktig och avgörande roll för Seco Tools fortsatta utveckling och expansion globalt. I sin nya roll kommer Per Norell vara ett strategiskt stöd till affärsledningen samt utveckla och genomföra HR program för att stödja företagets affärsmål.

För kompletterande uppgifter var vänlig ring Lars Bergström, VD och koncernchef,

tel. 0223-401 10 eller Per-Lennart Berg, Kommunikatör, tel. 0223-403 20.
E-post kan skickas till per-lennart.berg@secotools.com

Kort om Seco Tools

Seco Tools är ett ledande internationellt företag inom skärande bearbetning. Företaget tillverkar innovativa och högkvalitativa produkter för skärande bearbetning inom områdena fräsning, svarvning, håltagning och verktygssystem. Seco Tools erbjuder också kundanpassade lösningar, från modifieringar av produkter i standardsortimentet, till kompletta lösningar. Bolaget har för närvarande 5 600 anställda i över 60 länder.