Personaldirektör Peter Damberg lämnar Seco Tools

Efter fem år som personaldirektör för Seco Tools har Peter Damberg accepterat att tillträda som personaldirektör för Sandvik Venture den 16 april 2012. Peter Damberg kommer att fortsätta på Seco Tools fram till slutet av mars.

“Peters största bidrag har varit att införa strategiska HR-processer globalt. Genom detta arbete är vi nu i framkant inom HR avseende Ledarskap, Talang, Successionsplanering, Mobilitet samt Performance management. Jag vill tacka Peter för hans utmärkta arbete och önska honom lycka till i sin nya roll”, säger Lars Bergström VD och koncernchef Seco Tools.

Arbetet med att finna en ersättare till honom har inletts.

Fagersta, 16 januari 2012

SECO TOOLS AB (publ)

Informationen är sådan som Seco Tools AB kan vara skyldigt att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 16 januari 2012, klockan 08.45.

För kompletterande uppgifter var vänlig ring Lars Bergström, VD och koncernchef,
tel. 0223-401 10 eller Per-Lennart Berg, Kommunikatör, tel. 0223-403 20. E-mail kan skickas till investor.relations@secotools.com

Tidigare publicerad information finns tillgänglig under avsnittet "About Seco/Investor Relations" på Seco Tools hemsida (www.secotools.com). Seco Tools AB:s organisationsnummer är 556071-1060 och adressen är Seco Tools AB, 737 82 Fagersta. Telefonnummer till huvudkontoret är 0223-400 00.