Seco Tools ansöker om avnotering och kallar till extra bolagsstämma

Styrelsen för Seco Tools Aktiebolag (”Seco Tools”) har på begäran av Sandvik Aktiebolag (”Sandvik”) fattat beslut om att ansöka om avnotering av bolagets B-aktie som är noterad vid NASDAQ OMX Stockholm (”NASDAQ OMX”). På begäran av Sandvik har styrelsen för Seco Tools även beslutat att kalla till extra bolagsstämma att hållas den 17 februari 2012 för val av ny styrelse (se separat pressmeddelande).

Till följd av Sandviks offentliga uppköpserbjudande till aktieägarna i Seco Tools, kontrollerar Sandvik omkring 98,7 % av aktierna och 99,6 % av rösterna i Seco Tools. Sandvik har vidare påkallat tvångsinlösen av de aktier i Seco Tools som inte ägs av Sandvik (med dotterbolag).

Sista dag för handel med bolagets B-aktier vid NASDAQ OMX kommer att meddelas snarast efter att bolaget erhållit bekräftelse från NASDAQ OMX.

Fagersta den 25 januari 2012

Seco Tools Aktiebolag (publ)

För ytterligare information kontakta:
Anders Ilstam, styrelseordförande
Telefon: 070-630 76 02

Seco Tools lämnar informationen i detta pressmeddelande i enlighet med lagen (2007:528) om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 25 januari 2012 kl. 08:30.