De lyxigaste hotellen att fira nyår på

Det behöver inte vara dyrt att fira nyår med extra guldkant och i plusgrader. För den som söker något lyxigt och annorlunda har man fortfarande möjlighet att fira in det nya året utan att bli ruinerad. På resesajten Secret Escapes hittar man många trendiga och unika hotell med kraftiga rabatter även över nyår. Från världens lyxigaste tillvaro i Dubai till orörda stränder och exotisk djungel i Sri Lanka.

Resesajten Secret Escapes kan vara räddningen för den som fortfarande inte har planer för nyår. Det är ännu inte för sent att fynda en sista-minuten-resa och fira in det nya året med sand mellan tårna.

Våra medlemmar har ett stort urval av förstaklasshotell och destinationer världen över som vi erbjuder 20 till 70 procent garanterat lägre pris på - även över jul och nyår. I år har vi flera nya spännande och annorlunda destinationer som vi tror tilltalar de svenska resenärerna. Det har blivit allt vanligare att boka nyårsresan sent hos oss, säger Gustaf Peterson, försäljningschef för Sverige.

I Dubai kan man checka in i en exklusiv svit på världens lyxigaste hotell Burj Al Arab med tillhörande privat strand. Många svenskar lockas av det stora och lyxiga utbudet i Dubai, och bokningarna hos Secret Escapes har ökat med 125 procent jämfört med 2016.

En annan semesterort som har blivit alltmer trendig är semesterparadiset Mexiko. Bokningarna har ökat med 95 procent jämfört med samma period föregående år. Så varför inte fira nyår vid Karibiska havet och någon av de utvalda hotellen i allra högsta klass runtom i Mexiko? Om man önskar tillgång till fem restauranger, fyra barer och en teater är hotellet Golden Parnasuss Resort & Spa ett hett tips i Cancun.

Om man istället söker äventyr i vinter kanske Sri Lankas djungel lockar. Det är en nyhet bland de exotiska destinationerna som verkar attrahera många resenärer från Sverige. Här kan man välja ett privat och undangömt nyårsfirande på hotellet Jungle Beach by Uga Escapes, som erbjuder femstjärnig lyx omringat av Sri Lankas djungel och en nästintill orörd strand.

Gustaf Peterson