Fem natursköna resmål för trädgårdsfantasten

Sommaren är runt hörnet och snart står trädgårdarna i full blom. För den som inte kan få nog av vackra trädgårdar har resesajten Secret Escapes nu listat fem natursköna pärlor. Från italienska trädgårdar och tropiska djungler till UNESCO-listade nationalparker - här är fem hotell för natur- och trädgårdsfantasten.

1. Lyxig trädgårdspool omgiven av en botanisk trädgård i Verona
Detta femstjärniga konsthotell i Verona, Italien, ger känslan av att man befinner sig mitt i en filminspelning. Byblos Art Hotel Amistàs har inte bara en vacker italiensk trädgård med exotiska växter - hotellet erbjuder också en flott swimmingpool mitt i den spirande grönskan. https://www.secretescapes.se/modern-konst-och-vingaardar-byblos-art-hotel-amista-verona-italien-se2/sale

2. Engelskt herrgårdshotell klätt i murgröna
I södra Cotswolds, England, hittar man herrgårdshotellet Whatley Manor som är klätt i en tätväxt murgröna från topp till tå. Hotellet ligger inbäddat i tolv hektar naturskön miljö med utsikt över den engelska landsbygden - en naturupplevelse som är svår att slå. https://www.secretescapes.se/whatley-manor-malmesbury-wiltshire/sale?noPasswordSignIn=true&sourceAffiliate=es&affiliate=kwankodispse&sourceAffiliate=es

3. Balinesisk trädgårdsdröm med inslag av regnskog
På Ketut’s Place Villas, beläget strax norr om Ubud (Bali, Indonesien), har du möjlighet att bo mitt i en tropisk trädgårdsdröm. Boutiquehotellet har en traditionell balinesisk stil och är omgivet av en idyllisk, tropisk trädgård med inslag av regnskog och det fridfulla ljudet av rinnande vatten. https://www.secretescapes.se/exklusivt-boutiquehotell-i-ubud-ketuts-place-villas-ubud-bali-indonesien/sale

4. Historiskt hotell i naturlig miljö på en halvö i Litauen
Monte Pacis ligger på en halvö i Kaunaslagunen, Litauen. En nästan 100 meter lång allé med ståtliga lindar leder fram till den vackra och historiska entrén. Den privata innergården, omgiven av skog och lugnt rinnande vatten, skapar en fridfull vistelse och en hotellupplevelse utöver det vanliga. https://www.secretescapes.se/monte-pacis-kaunas-lithuanien/sale

5. Sjönära hotell omgivet av UNESCO-listad nationalpark i Storbritannien
Another Place, beläget vid Ullswater Lake i Storbritannien, erbjuder en fängslande naturupplevelse med den UNESCO-listade nationalparken Lake District National Park tätt intill. Även den välskötta hotellträdgården med utsikt över den vackra sjön är något alldeles extra. https://www.secretescapes.com/stylish-lake-district-stay-at-a-new-bolthole-another-place-the-lake-penrith/sale

Liknande resmål, hotell och kampanjer hittar du på www.secretescapes.se

Alexandra Vass, presskontakt för Secret Escapes i Sverige
070-771 51 65, alexandra@aderstennorlin.com

Lars-Ola Nordqvist, PR-ansvarig för Secret Escapes i Sverige

Företaget lanserades i februari 2011 och grundades av VD Alex Saint, COO Tom Valentine och Troy Collins. Företaget samarbetar med ledande hotell-, researrangörs- och resebyråpartners för att förhandla fram exklusiva låga priser för sina över 50 miljoner medlemmar globalt. Secret Escapes säljer resor med utvalda datum och rum via en egen bokningsmotor vilket innebär att kunderna kan boka sin semester eller sitt hotell direkt på Secret Escapes webbplats.