Secret Escapes lanserar paketresor i Sverige

Budgetvänliga paketresor i lyxförpackning – så kan den satsning som Secret Escapes nu gör i Sverige sammanfattas. Som en av Europas ledande resesöksajter för lyxhotell tar sajten nu ett nytt grepp och erbjuder paketresor med både flyg och exklusivt boende till rabatterade priser i Sverige. Med fler samarbeten med skandinaviska researrangörer och fler erbjudanden världen över vill Secret Escapes tillgodose den stora efterfrågan på paketresor i Sverige.

I år utökar resesöksajten satsningen på att erbjuda paketresor med flyg, hotell och all-inclusive till att omfatta samarbete med olika skandinaviska researrangörer. Det är en naturlig utveckling för Secret Escapes att först introducera hotellerbjudanden på marknaden och sedan komplettera med paketresor när varumärket blivit mer etablerat. På de mer mogna marknaderna såsom Tyskland, Storbritanien och Nederländerna finns ett stort intresse från medlemmarna att inte bara boka hotellerbjudanden, utan också paketresor med Secret Escapes. Satsningen innebär utökade samarbeten med utvalda resebyråer, flyg- och hotellpartners och därmed fler kompletta paket att erbjuda utöver de kampanjer som finns idag.

- Den svenska resemarknaden växer och vi ser en allt större efterfrågan för paketresor bland våra medlemmar, som både vill ha tillgång till de exklusiva hotell vi erbjuder och samtidigt ha smidigheten i att kunna boka både hotell och flyg i ett. Det här blir ett spännande komplement och ger våra medlemmar ett större utbud av unika upplevelser till överkomliga priser, säger Ognjen Zeric, Managing Director för Secret Escapes Skandinavien.

Secret Escapes paketresor erbjuder upp till 50 procent rabatt till olika destinationer, med både sista minuten-resor och resor längre fram. De exklusiva boendena handlar om allt från romantiska boutiquehotell på landsbygden till eleganta spahotell vid Medelhavet, och flyg med ledande flygbolag. De nya flash sale-kampanjerna skickas per mail till Secret Escapes medlemmar och finns tillgängliga att boka på hemsidan i en till två veckor.

Secret Escapes har hittills lockat över 50 miljoner medlemmar till sin sajt som erbjuder rabattkampanjer för hotell och resor. I Sverige fortsätter intresset att öka och under 2017 hade bolaget en tillväxt med 37 procent och antalet medlemmar ökade med 20 procent till cirka 1,2 miljoner.

Den svenska resemarknaden växer och vi ser en allt större efterfrågan för paketresor bland våra medlemmar, som både vill ha tillgång till de exklusiva hotell vi erbjuder och samtidigt ha smidigheten i att kunna boka både hotell och flyg i ett. Det här blir ett spännande komplement och ger våra medlemmar ett större utbud av unika upplevelser till överkomliga priser.
Ognjen Zeric, Managing Director för Secret Escapes Skandinavien.