Sju av världens mest instagramvänliga hotelltoaletter

Resor och sociala medier går idag hand i hand och hotelltoaletter är en vanlig syn i det dagliga instagramflödet. För att underlätta hotellvalet för den som vill knäppa av en toalettselfie under resan har Secret Escapes listat sju av världens mest instagramvänliga hotelltoaletter.

1. Skyline-bakgrund på 137 Pillars Suites and Residences i Bangkok
137 Pillars Suites and Residences exklusiva hotell erbjuder en rad vackra sviter att ta instagramvänliga bilder i. Välj mellan Bangkoks skyline eller en klassisk marmorvägg som bakgrund till din badrumsbild.

2. Guldbadkar på El Fenn i Marrakech
El Fenns unika miljöer med marockanska detaljer skapar en ytterst fotovänlig atmosfär. De färgglada badrummen passar särskilt den som har ett glatt och lekfullt flöde och för den som vill lyxa till det lite extra har hotellet till och med rum med guldbadkar.

3. Stilrent på The Hoxton i Paris
The Hoxton i Paris bjuder på ultramoderna badrum kantade med snygga koppardetaljer. För den med ett mer stilfullt flöde är denna toalett en riktig fullträff.

4. 70-talsvibbar på Paradiso Art Hotel på Ibiza
Paradiso Art Hotel tar sina besökare tillbaka till sjuttiotalets mitt och erbjuder en hotellupplevelse utöver det vanliga med klara färger och oväntade kontraster. En selfie i den orangea spegeln med den ljusrosa väggen som bakgrund är ett måste för den som besöker hotellet.

5. Kunglig känsla på Hotel Pigalle i Göteborg
Boutiquehotellet Pigalle är en riktig 1700-tals-pärla som bjuder på sagolika miljöer. Toaletterna är inget undantag – de mönstrade tapeterna och unika detaljerna skapar en riktig wow-känsla. Lägg på ett tonat filter på bilden för maximalt resultat.

6Spegelrum på Le Royal Monceau Raffles i Paris
På Le Royal Monceau Raffles hittar man världens mest spegelselfie-vänliga badrum. Med väggar helt och hållet täckta av speglar gör badrummet det möjligt att fånga alla vinklar av en outfit.

7Djungeltema på Selong Selo Resort and Residences på Bali
Selong Selos lyxiga resort tar djungelkänslan hela vägen in i badrummet och instagramflödet. Flera av hotellets badrum bjuder på en magisk utsikt över djungelns berg och hav – optimalt utgångsläge för att knäppa av en vacker och exotisk bild.

Liknande resmål, hotell och kampanjer hittar du på www.secretescapes.se

Om oss

www.secretescapes.com är en kostnadsfri medlemssajt, som erbjuder lyxresor till marknadens lägsta priser med fyr- och femstjärniga hotell och semestrar över hela världen. Hotellen och semesterresorna är handplockade av ett team av reseexperter och inkluderar allt från svenska herrgårdshotell och ”storstadsflykt” till lyxiga europeiska resor och långdistansresor, där även flyg ingår. Företaget lanserades i februari 2011 och grundades av VD Alex Saint, COO Tom Valentine och Troy Collins. Företaget samarbetar med ledande hotell-, researrangörs- och resebyråpartners för att förhandla fram exklusiva låga priser för sina över 52 miljoner medlemmar globalt. Secret Escapes säljer resor med utvalda datum och rum via en egen bokningsmotor vilket innebär att kunderna kan boka sin semester eller sitt hotell direkt på Secret Escapes webbplats.

Snabbfakta