Förändringar i Securitas koncernledning

Jan Lindström har beslutat att lämna sin roll som SVP Finance den 7 juni och kommer därefter inte att vara medlem av Securitas koncernledning. Jan arbetar vidare heltid inom Securitas med att stötta finansteamet.

”Jag, och samtliga med mig på Securitas, vill rikta ett varmt tack till Jan för hans uppskattade ledarskap och långvariga bidrag till att leda och utveckla Securitas finansfunktion i över två årtionden. Sedan 2007 har han har också varit en värdefull och mycket uppskattad medlem i koncernledningen. Samtidigt ser jag fram emot att fortsätta att arbeta tillsammans med Jan i hans nya roll”, säger Andreas Lindback, Group CFO.

Rollen SVP Finance kommer att upphöra. Övriga medlemmar av koncernledningen fortsätter i sina nuvarande roller.

Securitas fortsätter fokusera på att vara den självklara samarbetspartnern inom intelligenta säkerhetslösningar för våra kunder, genom att kombinera utbredd närvaro, uppkopplad teknik och intelligent använding av data.

Den här pressreleasen är tillgänglig på www.securitas.com/sv/

Media: Securitas Group Press Office, Carin Andersson, VP Group Communications;

+46 10 470 30 20, press@securitas.com

Securitas är en världsledande partner inom säkerhetslösningar som bidrar till att göra världen till en tryggare plats. Med nästan 90 års gedigen erfarenhet ser vi vad andra missar. I partnerskap med våra kunder nyttjar vi teknik och i kombination med vårt innovativa, holistiska tillvägagångssätt transformerar vi säkerhetsbranschen.  Tillsammans med våra 350 000 medarbetare på 47 marknader ser vi en annorlunda värld, och skapar hållbart värde för våra kunder genom att skydda det som är viktigast för dem – deras medarbetare och tillgångar.