Secuvie Repair Eye Cream – naturligt skydd mot kyla

Nu är det dags att förbereda huden inför vinterrusket. Det farmaceutiska företaget Secuvies Repair Eye Cream är en reparerande och vårdande kräm för den känsliga huden runt ögonen. Detta hudparti är ofta väldigt ömtåligt och kräver extra omvårdnad.

Secuvie Repair Eye Cream är både återfuktande och återuppbyggande. Den hjälper huden runt ögonen att återfå sin elasticitet och har effekt mot pigmentförändringar och torra partier. Detta är problem som både män och kvinnor kan lida av, inte minst under de kalla månaderna på vinterhalvåret. – Genom en daglig användning av Secuvies Repair Eye Cream kan problem med svullen, oelastisk och pigmentfläckad hud kring ögonen avhjälpas snabbt och effektivt. Effekten är tydlig och krämen agerar även förebyggande och vårdande, säger Michael Linell, vd Secuvie Sverige. Aktiv växtsyra Den aktiva grundingrediensen i Secuvie Repair Eye Cream heter CHD-Fulvic Acid. Denna organiska växtsyra är patenterad och dess reparerande och återuppbyggande egenskaper är välkända sedan hundratals år. Halten av CHD-Fulvic Acid är 20 procent i Repair Eye Cream och de vårdande förmågorna gör krämen speciellt lämpad för den känsliga huden kring ögonen. Endast naturliga ingredienser Secuvie Repair Eye Cream är precis som de övriga produkterna i Secuvie Skin-serien helt baserad på naturliga ingredienser. Repair Eye Cream är parfymfri och innehåller varken parabener, kemiska konserveringsmedel eller mineraloljor vilket gör den extra lämplig för tunn och ömtålig hud. Secuvies samtliga produkter är skonsamma mot både människa och natur, de är allergitestade och produkterna är inte testade på djur. För ytterligare information, kontakta: Michael Linell, vd, Secuvie Sverige AB Mobil: 0708-61 98 58, e-post: michael@secuvie.com Pia-Lena Krischél, presskontakt Tel: 08-545 152 43, e-post: pialena.krischel@prat.se Fakta om företaget Det svenska farmaceutiska företaget Secuvie AB grundades 2007. Secuvies produkter är helt igenom svensktillverkade och forskning kring och tester av produkterna utförs i Sverige. Innehållet i produkterna är av naturligt ursprung till 100 procent och de innehåller varken parabener, mineraloljor eller parfym. Secuvies produkter säljs i den svenska hälsofackhandeln, bland annat hos Life-kedjan och Hälsokraft samt i olika nätbutiker på internet. För mer information, www.secuvie.com.

Taggar: