A1M Pharma AB:s företrädesemission fulltecknad

Den 2 juni 2016 avslutades teckningstiden i A1M Pharma AB:s (”A1M Pharma”) företrädesemission om högst cirka 43,7 MSEK. Inklusive teckningsåtagande (exklusive garantiåtagande) tecknades företrädesemissionen till
27 584 013,60 SEK, motsvarande en teckningsgrad om cirka 63 procent. Garantiåtagare tilldelas därmed
6 195 516 aktier, motsvarande 16 108 341,60 SEK. Genom företrädesemissionen tillförs bolaget cirka
39 332 278,76 SEK efter emissionskostnader om cirka 4,4 MSEK, varav cirka 2 MSEK är hänförligt till ersättning för garantiteckning. Sedermera Fondkommission var finansiell rådgivare åt A1M Pharma i samband med företrädesemissionen.

Kapitaltillskottet innebär att A1M Pharma kan fortsätta utvecklingen av tillverkningsprocessen hos bolagets kontraktstillverkare med sikte på säkerställning av storskalig läkemedelstillverkning och arbetet med prekliniska studier avseende främst toxikologi och dosering.

För frågor med anledning av nyemissionen, vänligen kontakta:

Hemsidor och sociala medier:

Hemsidor: www.sedermera.se och www.sedermeradagen.se

Twitter: www.twitter.com/sedermerafk

LinkedIn: linkedin.com/company/sedermera-fondkommission

Facebook: www.facebook.com/sedermera

Sedermera Fondkommission är en bifirma till ATS Finans AB, ett värdepappersbolag under Finansinspektionens tillsyn. Sedermera erbjuder tjänster för bolag som är noterade eller står inför en notering på en marknadsplats. Bolagets tjänster omfattar Corporate Finance, Certified Adviser, Förvärv & Företagsöverlåtelser (M&A), Finansiell kommunikation, Emissionshantering och Likviditetsgaranti. Sedermeras huvudkontor finns i Ängelholm, bolaget har kontor i Lund (Medicon Village) och Norrköping (Norrköping Science Park). Organisationen består av cirka 15 personer. Sedermera arbetar för långvariga kund- och investerarrelationer.