AdderaCare AB:s nyemission kraftigt övertecknad – Sedermera Fondkommission var finansiell rådgivare

Den 27 oktober avslutades teckningstiden i AdderaCare AB:s (”AdderaCare”) nyemission inför planerad listning på Nasdaq Stockholm First North. Nyemissionen tecknades till cirka 85 MSEK, motsvarande en teckningsgrad om cirka 803 procent. Genom nyemissionen tillförs AdderaCare därmed cirka 10,6 MSEK före emissionskostnader, som beräknas uppgå till cirka 1,1 MSEK. Sedermera Fondkommission var finansiell rådgivare åt AdderaCare i samband med nyemissionen.

AdderaCare avser att skapa en koncern inom hjälpmedelssektorn och genomföra företagsförvärv. Genom kapitaliseringen har AdderaCare resurser att genomföra ytterligare företagsförvärv och vidareutveckla koncernen.

För frågor med anledning av nyemissionen, vänligen kontakta:
Telefon: +46 (0) 406-15 14 10

Hemsidor och sociala medier:
Hemsidor: www.sedermera.se och www.sedermeradagen.se
Twitter: www.twitter.com/sedermerafk
LinkedIn: www.linkedin.com/company/sedermera-fondkommission
Facebook: www.facebook.com/sedermera

Sedermera Fondkommission erbjuder tjänster för bolag som är noterade eller står inför en notering på en marknadsplats. Bolagets tjänster omfattar corporate finance, certified adviser, förvärv och företagsöverlåtelser (M&A), finansiell kommunikation, emissionshantering och likviditetsgaranti. Sedermera är en bifirma till ATS Finans AB, ett värdepappersbolag under Finansinspektionens tillsyn. Sedermeras huvudkontor finns i Malmö. Bolaget har även kontor i Lund (Medicon Village) och Norrköping (Norrköping Science Park). Organisationen består av cirka 15 personer. Sedermera arbetar för långvariga kund- och investerarrelationer.