Idag inleds handeln i Invent Medic Sweden AB:s aktier på AktieTorget

Idag, den 29 februari 2016, inleds handeln i Invent Medic Sweden AB:s (”Invent Medic”) aktier på AktieTorget.

Övertecknad nyemission inför notering

Invent Medic genomförde under januari 2016 en nyemission av aktier inför noteringen på AktieTorget. Nyemissionen tecknades till cirka 27,7 MSEK inklusive teckningsåtagande, innebärande en teckningsgrad om cirka 308 procent. Nyemissionen tillförde Invent Medic cirka 1 200 nya aktieägare och 9 MSEK före emissionskostnader om cirka 0,8 MSEK. Genom emissionen nyemitterades 3 000 000 aktier. Kapitaltillförseln är avsedd att användas till att genomföra CE-märkning, klinisk studie, hantering av immateriella anläggningstillgångar, uppskalning av produktion, produktlansering i Sverige och Norden under 2017 samt etablering av licens/distributörsavtal.

Handel på AktieTorget

Idag inleds handeln i Invent Medics aktier på AktieTorget. Aktierna handlas under handelsbeteckning ”IMS” och har ISIN-kod SE0007603402.

Sedermera Fondkommission agerade finansiell rådgivare i samband med Invent Medics nyemission och notering.

För frågor, vänligen kontakta:

Sedermera Fondkommission är en bifirma till ATS Finans AB, ett värdepappersbolag under Finansinspektionens tillsyn. Sedermera erbjuder tjänster för bolag som är noterade eller står inför en notering på en marknadsplats. Bolagets tjänster omfattar Corporate Finance, Certified Adviser, Förvärv & Företagsöverlåtelser (M&A), Finansiell kommunikation, Emissionshantering och Likviditetsgaranti. Sedermeras huvudkontor finns i Ängelholm, bolaget har kontor i Lund (Medicon Village) och Norrköping (Norrköping Science Park). Organisationen består av cirka 15 personer. Sedermera arbetar för långvariga kund- och investerarrelationer.