Sedermera Fondkommission finansiell rådgivare i samband med Phase Holographic Imaging PHI AB:s företrädesemission – idag inleds teckningstiden

Idag, den 3 mars 2016, inleds teckningstiden i Phase Holographic Imaging PHI AB:s (”PHI”) företrädesemission av aktier. Teckningstiden löper till och med den 17 mars 2016. Sedermera Fondkommission är finansiell rådgivare till PHI i samband med företrädesemissionen.

Fulltecknad företrädesemission tillför bolaget cirka 25,1 MSEK före emissionskostnader. I samband med företrädesemissionen genomförs även en riktad emission om cirka 15 MSEK, till samma emissionskurs. Det totala emissionsbeloppet (företrädesemission och riktad emission) uppgår därmed till cirka 40,1 MSEK. Via teckningsförbindelser har totalt cirka 20,3 MSEK av ovanstående cirka 40,1 MSEK på förhand skriftligen avtalats. Bolagets värdering uppgår till cirka 225 MSEK (pre-money). Prospekt, teaser och anmälningssedel finns att tillgå på PHI:s, AktieTorgets och Sedermera Fondkommissions respektive hemsidor (www.phiab.se, www.aktietorget.se och www.sedermera.se).

För mer information om PHI och bolagets nu förestående emission, vänligen klicka här.

För frågor med anledning av nyemissionen, vänligen kontakta:

Sedermera Fondkommission är en bifirma till ATS Finans AB, ett värdepappersbolag under Finansinspektionens tillsyn. Sedermera erbjuder tjänster för bolag som är noterade eller står inför en notering på en marknadsplats. Bolagets tjänster omfattar Corporate Finance, Certified Adviser, Förvärv & Företagsöverlåtelser (M&A), Finansiell kommunikation, Emissionshantering och Likviditetsgaranti. Sedermeras huvudkontor finns i Ängelholm, bolaget har kontor i Lund (Medicon Village) och Norrköping (Norrköping Science Park). Organisationen består av cirka 15 personer. Sedermera arbetar för långvariga kund- och investerarrelationer.