Stort intresse för Sedermeradagen i Lund

Sedermeradagen i Lund den 26 mars 2015 rönte stort intresse. Eventet besöktes av cirka 200 personer och över 2 000 personer tittade på livesändningen. Tretton bolag presenterades på investerardagen varav två offentliggjorde planer på listning på marknadsplats.

Sedermeradagen i Lund (Medicon Village) den 26 mars 2015 blev en framgång med fler än 200 besökare och över 2 000 personer som tittade på livesändningarna.

På investerardagen presenterades följande 13 av Sedermera Fondkommissions kundbolag inom micro- och smallcapsegmentet: A1M Pharma AB, Alteco Medical AB, Follicum AB, Saniona AB, ProstaLund AB, Phase Holographic Imaging AB, Cantargia AB, BrainCool AB, Global Warning Systems AB, WnT Research AB, IVISYS AB, Corline Biomedical AB och Idogen AB. De tio förstnämnda bolagen är listade bolag. IVISYS har nyligen genomfört en emission som övertecknades och står inför listning på Nasdaq First North. Corline och Idogen är olistade bolag som på Sedermeradagen offentliggjorde sina listningsplaner. Kort om bolagen och listningsplanerna:

• Corline ytbelägger sedan 1997 medicintekniska produkter med sin heparinsubstans och har licensavtal med ledande internationella medicinteknikbolag. Bolaget har bland annat behandlat över 100 000 hjärtstentar som implanterats i patienter. Genom bolagets forskning och utveckling adderades 2005 ett nytt produktområde för den heparinbaserade substansen – regenerativ medicin.

Corline avser genomföra emission om högst 12 MSEK med teckningstid 14-28 april 2015 inför planerad listning på Nasdaq First North.

• Idogen är ett forskningsbolag som utvecklar behandling mot autoimmuna sjukdomar och transplantations­avstötning. Bolaget befinner sig i preklinisk fas och har en patenterad plattform för tolerogena vaccin. Idogen har utifrån sin plattform potential att kunna utveckla behandlande och botande läkemedel för autoimmuna sjukdomar som idag inte går att bota.

Idogen avser genomföra en emission om upp till 17 MSEK med vidhängande teckningsoptioner. Teckningstiden är planerad att löpa under april-maj 2015 inför avsedd listning på AktieTorget.

Alla 13 företagspresentationer finns att ta del av på www.sedermera.se och www.sedermeradagen.se.

Om Sedermeradagen

Sedermeradagen är en investerardag som anordnas av Sedermera Fondkommission. Under 2015 genomförs, utöver föregående veckas Sedermeradag i Lund, Sedermeradagar i Göteborg (5 maj) och i Stockholm (17 november).

För mer information:

Telefon: +46 (0) 431 47 17 00

Hemsidor och sociala medier:

Hemsidor: www.sedermera.se och www.sedermeradagen.se

Twitter: www.twitter.com/sedermerafk