BiBBInstruments AB har valt Sedermera Fondkommission som finansiell rådgivare inför planerad nyemission och notering på AktieTorget

BiBBInstruments AB (”BiBBInstruments”) har utvecklat teknologin EndoDrill®, vilken möjliggör biopsier av hög kvalitet. Instrumenten i EndoDrill®-familjen nyttjar en patenterad borrfunktion för att möjliggöra provtagning och säkerställa diagnos tidigt även vid djupt belägna cancertumörer. Bolagets första produkt  EndoDrill® GI Upper CE-märktes i augusti 2017 och har därefter levererats till flera sjukhus i Sverige. Bolaget förbereder nu inför en nyemission under Q3/Q4 2017 med efterföljande planerad notering på AktieTorget under Q4 2017. BiBBInstruments har inför sin planerade nyemission och notering valt Sedermera Fondkommission som finansiell rådgivare.

”Vi hade hört positivt om Sedermera Fondkommission i samband med att andra life science-bolag noterats på AktieTorget. Vi fick också ett positivt intryck vid de första mötena och känner nu att vi har bra support inför den kommande noteringen”, säger Fredrik Lindblad, VD BiBBInstruments.

BiBBInstruments startade sin verksamhet 2013 och verkar på den globala endoskopimarknaden med en familj av engångsinstrument för biopsitagning, EndoDrill®, med en innovativ borrfunktion som möjliggör tidigare och mer exakt cancerdiagnos, speciellt vid djupgående tumörer. Produktportföljen av engångsinstrument inkluderar ett lanserat instrument, fem engångsinstrument under utveckling som är baserade på den patenterade EndoDrill®-teknologin samt ett forskningsprojekt. Instrumenten kommer att användas vid provtagning (biopsi) av de fem vanligaste cancerformerna; lung-, bröst-, tarm-, prostata- och magcancer. Inte minst inom magsäckscancer-, lungcancer och tarmcancer är djupt växande tumörer vanligt förekommande. Vid biopsitagning av dessa tumörer ger bolagets biopsi-instrument djupare och mer kvalitativa prover jämfört med befintliga instrument.

Arbetet inför planerad notering är i full gång och mer information kommer att presenteras i det memorandum som kommer att publiceras före planerad nyemission, vilken är avsedd att genomföras under Q3/Q4 2017 inför den planerade noteringen på AktieTorget.

För frågor med anledning av den planerade nyemissionen, vänligen kontakta:

Sedermera Fondkommission erbjuder tjänster för bolag som är noterade eller står inför en notering på en marknadsplats. Bolagets tjänster omfattar corporate finance, certified adviser, förvärv och företagsöverlåtelser (M&A), finansiell kommunikation, emissionshantering och likviditetsgaranti. Sedermera är en bifirma till ATS Finans AB, ett värdepappersbolag under Finansinspektionens tillsyn. Sedermeras huvudkontor finns i Malmö. Bolaget har även kontor i Lund (Medicon Village) och Norrköping (Norrköping Science Park). Organisationen består av cirka 20 personer. Sedermera arbetar för långvariga kund- och investerarrelationer.