Nyemissionen i Segerström tecknades till 99,5 procent

Nyemissionen i Segerström tecknades till 99,5 procent Nyemissionen i AB Segerström & Svensson tecknades till 99,5 procent och tillför Segerström 191,9 Mkr. Genom nyemissionen ökar antalet aktier av serie B med 2.951.607. Efter nyemissionen uppgår aktiekapitalet till 13.346.851:50 kr och antalet aktier till 26.693.703, varav 5.077.500 aktier av serie A och 21.616.203 aktier av serie B. De nyemitterade aktierna beräknas bli föremål för handel vid OM Stockholmsbörsen den 29 november 2000. För ytterligare information: Stefan Johansson, Finansdirektör och vVD, telefon 08-752 18 38 Segerström & Svensson är en internationell koncern med fokus på utveckling, tillverkning och försäljning av avancerade skåpssystem för inneslutning av elektronik - enclosure systems - till tele- och datakomindustrin. Koncernens mål är att bli en av de tre ledande leverantörerna i världen av enclosure systems inom en treårsperiod. Med processer för produktutveckling, tillverkning, systemintegration och logistik i världsklass samt internationell närvaro ska Segerström vara kundens bästa val av partner för utvecklingsprojekt och långsiktiga relationer. Exempel på användningsområden för enclosure systems är radiobasstationer, publika växlar och företagsväxlar. Omkring 80 procent av koncernens leveranser av enclosure systems går till applikationer inom mobil telefoni och Internet. Bland kunderna märks Allgon, Ericsson, Flextronics, Lucent, Motorola, Nokia och Solectron. Koncernen har omkring 1 900 anställda i Sverige, Finland, Brasilien, Belgien, Storbritannien, Ungern och USA. Segerström noteras på Attract 40 vid OM Stockholmsbörsen. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/12/04/20001204BIT00960/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/12/04/20001204BIT00960/bit0002.pdf