PRESSMEDDELANDE 13 mars 2024

Sehlhall lämnar underrättelse om att villkor för villkorad förtidsinlösen av utestående obligationer har uppfyllts.

Sehlhall Holding AB (publ) (”Bolaget”) bekräftar härmed att villkoret i underrättelsen daterad den 6 mars 2024 om villkorad förtidsinlösen (”Villkorad Underrättelse om Förtidsinlösen”) till innehavarna av Bolagets utestående obligationer med ISIN SE0013745411 (”Utestående Obligationer”) har uppfyllts.

I den Villkorade Underrättelsen om Förtidsinlösen underrättade Bolaget innehavarna av Utestående Obligationer att Bolaget ska förtidsinlösa de Utestående Obligationerna under förutsättning att Bolaget är tillfreds med att det kommer erhålla nödvändiga medel för att återlösa de Utestående Obligationerna till fullo, vilket kommer till stånd genom en per idag framgångsrik settlement av nya hållbara seniora säkerställda obligationer till ett belopp om 200 miljoner kronor emitterade av Bolagets moderbolag Sehlhall Fastigheter AB (publ) (vars emissionslikvid kommer användas för refinansiering av de Utestående Obligationerna) samt tidigare kommunicerade återköp av Utestående Obligationer (”Finansieringsvillkoret”).

Bolaget bekräftar härmed att Finansieringsvillkoret har uppfyllts. Med anledning av att Finansieringsvillkoret har uppfyllts kommer förtidsinlösen såsom beskrivet i Villkorad Underrättelse om Förtidsinlösen att inträffa den 3 april 2024.

Inlösenbeloppet kommer att betalas till varje person som är registrerad som innehavare av Utestående Obligationer i skuldboken som upprätthålls av Euroclear Sweden på avstämningsdagen, vilken är den 25 mars 2024. I samband med förtidsinlösen kommer de Utestående Obligationerna att avnoteras från Frankfurt Stock Exchange Open Market.

För ytterligare information, vänligen kontakta: Erik Uhlén, CFO, +46 (0)708 34 71 34, ir@sehlhall.se

Sehlhall skapar och förvaltar moderna, hållbara omsorgsfastigheter med människan i centrum. Sverige står inför demografiska utmaningar och brottas med ett växande underskott av olika samhällsfunktioner, till exempel förskolor, grupp- och vårdboenden. Dessa utmaningar vill Sehlhall med engagemang, kunskap och erfarenhet bidra till att lösa.