PRESSMEDDELANDE 3 maj 2024

Report this content

Sehlhall offentliggör prospekt och ansöker om upptagande till handel av obligationer på Nasdaq Stockholms lista för hållbara obligationer.

Sehlhall Fastigheter AB (publ) (”Sehlhall”) emitterade den 13 mars 2024 hållbara seniora säkerställda obligationer till ett belopp om 200 miljoner kronor (”Obligationerna”). I enlighet med villkoren för Obligationerna avser Sehlhall att ansöka om upptagande till handel av Obligationerna på Nasdaq Stockholms lista för hållbara obligationer. Med anledning av ansökan om upptagande till handel av Obligationerna har Sehlhall upprättat ett prospekt som idag, den 3 maj 2024, har godkänts och registrerats av Finansinspektionen.

Prospektet är tillgängligt på Sehlhalls hemsida (www.sehlhall.se) och kommer också att publiceras på Finansinspektionens hemsida (www.fi.se).

Första dag för handel av Obligationerna förväntas inträffa omkring den 7 maj 2024.

För ytterligare information, vänligen kontakta: Erik Uhlén, CFO, +46 (0)708 34 71 34, ir@sehlhall.se

Sehlhall skapar och förvaltar moderna, hållbara omsorgsfastigheter med människan i centrum. Sverige står inför demografiska utmaningar och brottas med ett växande underskott av olika samhällsfunktioner, till exempel förskolor, grupp- och vårdboenden. Dessa utmaningar vill Sehlhall med engagemang, kunskap och erfarenhet bidra till att lösa.