Sehlhall Holding AB (publ) erhåller godkännande från obligationsinnehavare för ändring av obligationsvillkoren

Sehlhall Holding AB (publ) (“Bolaget”) meddelade den 16 november 2022 att Bolaget genom ett skriftligt förfarande (s.k. written procedure) (”Skriftliga Förfarandet”) söker godkännande från innehavare av dess obligationer (“Obligationsinnehavare”) med ISIN SE0013745411 (“Obligationerna”) att ge sitt samtycke till vissa ändringar av obligationsvillkoren (”Förslaget”).

Bolaget meddelar härmed att erforderligt kvorum erhölls i det Skriftliga Förfarandet och att den erforderliga majoriteten av de röster som avgavs i det Skriftliga Förfarandet var för Förslaget. Förslaget ska anses vara godkänt från och med 12 december 2022.

Resultatet av det Skriftliga Förfarandet kommer också att publiceras på Bolagets (www.sehlhall.se) och Agentens (www.stamdata.com) respektive webbplats.

Bolaget kommer den 22 December 2022 betala en s.k. amendment fee till Obligationsinnehavarna motsvarande 0,25 procent av nominellt belopp per Obligation. Avstämningsdagen, då en Obligationsinnehavare måste inneha en eller flera Obligationer för att erhålla amendment fee, är den 15 december 2022.

Bolaget kommer den 22 December 2022 även betala en s.k. early bird fee till Obligationsinnehavare som röstat i det Skriftliga Förfarandet senast  kl. 17:00 (CET) den 1 december 2022, motsvarande 0,25 procent av nominellt belopp per Obligation.

Se meddelandet om det Skriftliga Förfarandet för mer information om villkoren för amendment fee och early bird fee.

Skandinaviska Enskilda Banken AB (publ) och Swedbank AB (publ) har agerat finansiella rådgivare och Advokatfirman Vinge legal rådgivare i anslutning till det Skriftliga Förfarandet.

Denna information är sådan information som Sehlhall Holding AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU nr 596/2014) och lagen (2007:528) om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 12 december 2022, klockan 16:30 (CET).

För ytterligare information kontakta:

Erik Uhlén, CFO, ir@sehlhall.se, +46 708 34 71 34.

Sehlhall skapar social infrastruktur för livets alla faser. Det gör vi genom att skapa och förvalta moderna, hållbara omsorgsfastigheter med människan i centrum. Sverige står inför demografiska utmaningar och brottas med ett växande underskott av olika samhällsfunktioner, t.ex. förskolor, skolor, grupp- och vårdboenden. Det vill Sehlhall med engagemang, kunskap och erfarenhet bidra till att bygga bort.