• Sehlhall Fastigheter/

Sehlhall Holding AB (publ) listar 3-åriga seniora säkerställda obligationer om SEK 175 miljoner på Open Marketsegmentet på Frankfurtbörsen

Sehlhall Holding AB (publ) (”Sehlhall” eller ”Bolaget”) har framgångsrikt listat dess 3-åriga seniora säkerställda obligationer om 175 miljoner kronor med förfall 2023 (”Obligationerna”) på Open Market-segmentet på Frankfurtbörsen (Freiverkehr).
Bolaget meddelar att Obligationerna framgångsrikt har upptagits till handel på Open Market-segmentet på Frankfurtbörsen (Freiverkehr) idag den 16 mars 2020, i enlighet med villkoren för Obligationerna.

Informationen är sådan som Sehlhall Holding AB (publ) skall offentliggöra enligt lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 16 mars 2020, kl. 15:00.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Erik Uhlén, CFO, +46 708 34 71 34, erik@sehlhall.se

Sehlhall Holding AB (publ)
Tegnérgatan 8, 113 58 Stockholm
Org.nr: 559239-8993

Agent & Security Agent:
Nordic Trustee, Telefon: +46 (0) 8 783 7900
E-mail: sweden@nordictrustee.com

Om Sehlhall Fastigheter:

Sehlhall Fastigheter är Sveriges nya samhällsutvecklare. Vår ambition är att bygga och förstärka landets sociala infrastruktur. Vi skapar och förvaltar moderna, hållbara omsorgsfastigheter med människan i centrum. Sverige står inför demografiska utmaningar och brottas med ett växande underskott av olika samhällsfunktioner, t.ex. förskolor, skolor, grupp- och vårdboenden. Det vill Sehlhall Fastigheter med engagemang, kunskap och erfarenhet bidra till att bygga bort.

VIKTIG INFORMATION

EJ AVSEDD FÖR DIREKT ELLER INDIREKT DISTRIBUTION ELLER PUBLICERING INOM ELLER TILL USA, AUSTRALIEN, HONG KONG, JAPAN, KANADA, SCHWEIZ, SYDAFRIKA ELLER NYA ZEELAND ELLER NÅGON ANNAN JURISDIKTION DÄR DISTRIBUTION ELLER PUBLICERING AV DENNA PRESSRELEASE SKULLE VARA OLAGLIG

Detta pressmeddelande är inte och utgör inte del av ett erbjudande om att sälja eller förvärva värdepapper. Detta pressmeddelande lämnas inte, och får inte distribueras i eller skickas till, USA, Australien, Hong Kong, Japan, Kanada, Schweiz Sydafrika eller Nya Zeeland eller någon annan jurisdiktion där sådan distribution skulle vara otillåten eller kräva registrering eller andra åtgärder.

Detta pressmeddelande utges endast för informationsändamål och utgör inte ett prospekt eller ett erbjudande om att sälja eller förvärva värdepapper i USA eller i någon annan jurisdiktion. De värdepapper som kan komma att emitteras i samband med de transaktioner som beskrivs i detta pressmeddelande har inte och kommer inte att registreras i enlighet med den vid var tid gällande United States Securities Act från 1933 (“Securities Act”) och de får därför inte erbjudas eller säljas i USA.

Detta pressmeddelande är inte ett prospekt enligt Europaparlamentets och rådets förordning (EU) 2017/1129.