Sehlhall utvärderar refinansieringsmöjligheter för sin seniora säkerställda obligation på 250 miljoner svenska kronor

Sehlhall Fastigheter AB (publ) (”Sehlhall”) har mandaterat Skandinaviska Enskilda Banken AB (publ) (”SEB”) och Swedbank AB (publ) (”Swedbank”) som finansiella rådgivare för att utvärdera refinansieringsmöjligheter för sin utestående seniora säkerställda obligation emitterad av dotterbolaget Sehlhall Holding AB (publ) på 250 miljoner svenska kronor som förfaller 4:e mars 2023 (ISIN: SE0013745411).

Sehlhall är idag en vältrimmad organisation som skapar högt förädlingsvärde, god förutsägbarhet och trygga, växande kassaflöden. Vi tillgodoser ett långsiktigt, strukturellt underskott av omsorgsfastigheter, och skapar ett nettotillskott av ny, social infrastruktur. I rådande marknad möter vi därför många intressanta möjligheter. För att vi än bättre ska kunna tillvarata dessa har styrelsen idag beslutat att utvärdera en förtida refinansiering av vår obligation, säger Dan T. Sehlberg, vd och koncernchef, Sehlhall.

Denna information är sådan som Sehlhall är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (MAR). Informationen lämnades, enligt nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 29 augusti, 2022, klockan 17:30 (CEST).

För ytterligare information, vänligen kontakta: Erik Uhlén, CFO, +46 (0)708 34 71 34, ir@sehlhall.se

Om Sehlhall
Sehlhall skapar social infrastruktur för livets alla faser. Det gör vi genom att utveckla och förvalta moderna, hållbara omsorgsfastigheter med människan i centrum. Sverige står inför demografiska utmaningar och brottas med ett växande underskott av olika samhällsfunktioner, t.ex. förskolor, skolor, grupp- och vårdboenden. Det vill Sehlhall med engagemang, kunskap och erfarenhet bidra till att lösa.