SEKO håller kongress i Folkets Hus, Stockholm 15-17 september

I dag inleder SEKO – Facket för Service och Kommunikation – sin kongress i Folkets Hus i Stockholm. På dagordningen bland annat val av förbundsledning och samtal mellan förbundsordförandena i 6F – Sex förbund i samverkan. Dessutom kommer partiledarna från den rödgröna oppositionen att besöka kongressen.

Viktiga hållpunkter för kongressen är som följer:

Dag 1, 15 september: Kl. 14.10 Öppningstal av SEKOs förbundsordförande Janne Rudén Kl. 17.15 Val av förbundsledning (Verkställande Utskott)

Dag 2, 16 september: Kl. 09.00 Tal av LO:s ordförande Wanja Lundby-Wedin Kl. 09.30 Val av förbundsstyrelse Kl. 11.00 Tal av Socialdemokraternas partiordförande Mona Sahlin Kl. 15.00 Tal av Vänsterpartiets partiordförande Lars Ohly

Dag 3, 17 september: Kl. 09.00 Sex förbund i samverkan (6F), samtal Kl. 11.00 Tal av Miljöpartiets språkrör Maria Wetterstrand

Media som önskar besöka kongressen kan hämta presskort, som ger tillträde till kongresshallen, i Kongressbyrån i Folkets Hus. Tillgång till pressrum med internetuppkoppling finns, likaså trådlöst internet. Ovanstående program kommer även att webbsändas på www.seko.se där också mer information om kongressen finns.

För ytterligare information, kontakta: Jonas Pettersson, kommunikationschef SEKO, 070-631 59 49 jonas.pettersson@seko.se

Erik Sandberg, kommunikatör, SEKO: 070-600 24 96 erik.sandberg@seko.se