SEKO kommenterar Postens VD:s avgång

Postens VD och koncernchef Erik Olsson lämnar i dag med omedelbar verkan sin anställning i Posten AB. Anledningen är en förtroendeklyfta mellan honom och Postens styrelse. Affe Mellström ordförande i SEKO:s koncernfack beklagar utvecklingen.

– Erik Olsson har gjort ett bra arbete som koncernchef och starkt bidragit till en positiv utveckling för bolaget, säger Mellström.

– Men utan ett starkt engagemang från de postanställda hade den positiva utvecklingen inte varit möjlig, fortsätter Mellström.

– SEKO har under dessa fem år haft en god relation med Erik Olsson och i samverkan nått bra resultat för våra medlemmar. Det är tråkigt att samarbetet avslutas på det här sättet, säger Mellström.

Ytterligare information: Affe Mellström SEKO:s koncernfack i Posten: 070-980 32 18 Jonas Pettersson, Informations- och presschef, SEKO: 070-631 59 49