Smart Living

Report this content

Smart Living Selmer Bostäder bygger Smart Living på Söder i Stockholm. Smart Living kombinerar den senaste tekniken med funktionell design och skapar ett boende med enkla lösningar och stark karaktär. Smart Living är framtidens boende. Huset på Söder består av 52 lägenheter. Alla har bredbandsuppkoppling, dataanslutningar och intranät, egen e-box och screenfridge, ett kylskåp med touch-screen och webbläsare. Det kommer också gå att styra viktiga funktioner i lägenheten via Wap-telefon. Ett nyckelfritt elektroniskt låssystem och individuella porttelefoner med bild gör boendet säkrare. I trapphuset finns post och förvaringsboxar som kan ta emot leveranser dygnet om. Buden har tillgång till boxarna genom engångskoder. Det finns även kyl- och frysboxar för leverans av livsmedel. Alla lägenheterna har individuell energimätning. Luft- och pollenfilter och centraldammsugare ger högre luftkvalité. I konceptet Smart Living ingår också ny design. Inredningsarkitekter inspirerar till utformningen av lägenheterna. Material, utrustning i kök och badrum, rumshöjder är valda och utformade för att skapa funktionella och vackra hem. Smart Living innebär ett säkert, bekvämt och enkelt boende. Konceptet är utvecklat i tillsammans med Assa/Solid, Elektrolux och Ericsson. Projektet på Söder genomförs i samarbete med Lennart Ericsson Fastigheter AB. Försäljning av bostadsrättslägenheterna inleds i april. Kontaktperson Jonas Bolin ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/02/29/20000229BIT01070/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/02/29/20000229BIT01070/bit0002.pdf