Jim Forsell ny IT- och säkerhetschef på SelStor

Report this content

SelStor anställer Jim Forsell som IT- och säkerhetschef. Uppgiften blir att säkerställa SelStors erbjudande att tillhandahålla Sveriges säkraste hyrförråd och bästa kundservice i takt med att företaget expanderar.

Jim Forsell kommer senast från Infocube där han arbetat som teknisk konsult med fokus på affärssystemet Jeeves. Jim har tidigare arbetat som konsult för SelStor mellan 2007-2010 där har han varit drivande i utvecklingen av SelStors IT- system, där företagets affärs-, säkerhets-, access-, och kamerasystem är integrerade i varandra för optimal kundsäkerhet och tillgänglighet.

- En viktig anledning till att vi kan erbjuda marknadens säkraste förråd och bästa kundservice är att vi sedan starten satsat på att utveckla ett skalbart IT- och säkerhetssystem. Rekryteringen av Jim Forsell är en naturlig del av denna strategi, säger SelStors vd Michael Fogelberg.

- SelStor är ett spännande företag mitt i en stark tillväxt. Jag ser fram emot att ha en central roll den utvecklingen, säger Jim Forsell.

SelStor erbjuder idag förrådsanläggningar i Linköping, Västerås, Täby, Bromma, Åkersberga, Örebro och på Lidingö och planerar att expandera med tre till fyra nya anläggningar per år.

För mer information, kontakta:

Jim Forsell, IT- och säkerhetschef, SelStor, Tel: 08-400 50 505

Michael Fogelberg, vd, SelStor, Tel: 08-400 50 510

Om SelStor

SelStor bygger och driver säkra förråd från 1-30 m² för privatpersoner och företag. Anläggningarna har god tillgänglighet och erbjuder hög säkerhet. De är inhägnade och bevakade av såväl vaktbolag som med videoövervakning och larm. Förråden kan hyras från en vecka och så länge kunden önskar. Kunden har egen nyckel och tillgång till sitt förråd 7 dagar i veckan, året runt mellan kl 05:30-24:00. I SelStors butiker finns även allt flyttmaterial man kan tänkas behöva.

SelStor grundades år 2007 med affärsidén att bygga och utveckla selfstorage-anläggningar i Kontinentaleuropa med verksamhetsstart i Sverige. Företaget öppnade sin första anläggning i Åkersberga strax utanför Stockholm under hösten 2008, och har sen dess öppnat i Bromma, Örebro, Västerås Täby, Linköping och på Lidingö. SelStor har ett stort antal projekt under utveckling i både Stockholmsområdet och i expansiva regionstäder.

Taggar: