SACT har ingått avtal med Sema Group

SACT har ingått avtal med Sema Group SACT har ingått avtal med Sema Group om att hyra hela sitt behov av applikationer och Officepaket från Sema Group, som fungerar som Application Service Provider. Avtalsvärdet är cirka 1 miljon kronor. I avtalet ingår att Sema Group skall erbjuda Office 2000 med bland annat Word, Excel, och Exchange. Vidare applikationer för pris-och lönehantering samt övriga administrativa system. SACT kommer att gå över till ett koncept med tunna klienter som är kopplade mot server hos Sema Group via SemaNet Bredbandsnät. SACT´s nuvarande verksamhet i Malmö, Landvetter och Arlanda kommer att kopplas upp på detta sätt. Sema Group kommer också att utföra drift av SACT´s nya hemsida. -Genom att lägga ut hela IT-stödet kan vi koncentrera oss på att utveckla vår egen affärsverksamhet säger Christer Arrsjö, VD på SACT. Vår kostnad för IT-stödet blir som en fast kostnad per månad, där vi vet vad vi får. Jag känner mig mycket nöjd med detta upplägg. Sema Group erbjuder/kommer även att erbjuda applikationshotelltjänster för PA-Konsult's HR applikationer samt ERP applikationer som Axapta. När Microsoft med flera har sina ASP licensieringsformer klara kommer Sema Group även att erbjuda Office paketeringar och utbildningspaket till sina befintliga kunder och även genom partners till andra marknadssegment. Sema Group har idag färdiga tjänster med helhetsåtagande (funktion på skrivbordet och del i centrala system) drift av PC (PC-Komplett, fast månadskostnad för arbetsplats inkl service) och tjänster för tunna klienter. I den mån ASP licensformer inte finns tillgängliga för ingående produkter idag så åtar sig Sema Group att administrera licenserna åt sina kunder. -Vi ser många nya möjligheter när vi nu kan erbjuda ASP-tjänster till såväl befintliga som nya kunder säger Kari Talltjärn, Key Account Manager, Sema Group. SACT är en bra referenskund där vi levererar en helhet - allt från programvaror, hårdvara till bredbandsnät. SACT är ett fullservice företag för marktransport av flygfrakt. Centrerat kring en "övernatten service" som kopplar ihop Oslo, Stockholm, Jönköping, Malmö, Göteborg och Köpenhamn erbjuds lokal- och regionaldistribution från terminalerna i Stockholm, Göteborg och Malmö. SACT:s finmaskiga nät, som täcker Sverige från Sundsvall i norr till Ystad i söder med dagliga upphämtningar och distribution, är en väsentlig del i transporten av flyggods till och från den svenska marknaden. För mer information, kontakta: Christer Arrsjö, VD ,SACT, tel 08-797 99 37, e-post: christer.arrsjö@sact.se Kari Talltjärn, Key Account Manager, Sema Group, tel 08-517 678 87, 0708-51 78 87, e-post: kari.talltjarn@sema.se Thomas Carter, Informationschef, Sema Group, tel 08-517 052 52, 0708-51 52 52, e-post: thomas.carter@sema.se ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/15/20000515BIT00420/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/05/15/20000515BIT00420/bit0002.pdf