Sema Group i miljardavtal med Schenker-BTL

Sema Group i miljardavtal med Schenker-BTL Schenker European Land Transport Division har tecknat ett outsourcingavtal med Sema Group för den närmaste femårsperioden. Avtalet värderas till cirka 200 miljoner per år och innebär att Sema Group svarar för Schenker IT-stöd. Avtalet är en fortsättning på partnerskapet som startade 1994 med dåvarande Bilspedition. Sedan samarbetet startade har behovet av IT-stöd i det närmaste fördubblats och expansionen fortsätter. -Från Schenkers sida ser vi samarbetet med Sema Group som en vital del av vår verksamhet säger Gunnar Ahldén, Vice President IT Management, European Land Transport Division, Schenker AG. Ett väl fungerande IT-stöd som utnyttjar tekniken på ett kreativt sätt är ett måste för oss, för att stärka vår konkurrenskraft på marknaden. Sema Group finns på de platser i världen där vi har behov av IT-stöd och har nödvändig expertis när det gäller transport & logistikområdet. Vi ser positivt på de kommande åren. Nyligen har dessutom Sema Groups bolag i Singapore tecknat ett avtal för Schenkers IT-stöd i Asien. Sedan tidigare hanteras Schenker IT-stöd i ett flertal länder i Europa via Sema Group i Sverige. Sema Group ska bistå Schenker-BTL i dess strävan att vara en av de ledande internationella leverantörerna av integrerade logistiktjänster. -Sema Group är naturligtvis glada för det fortsatta förtroendet från Schenker säger Valdemar Svensson, vVD Sema Group AB. Det är spännande med en aktiv kund som är positiv till förändringar och att nyttja IT så att affärsprocesserna verkligen stöds. I och med det nya avtalet ser vi också möjligheter att ytterligare expandera som Schenkers globala samarbetspartner. För mer information, kontakta: Gunnar Ahldén, Vice President IT Management, European Land Transport Division, Schenker AG, tel 031 -703 80 00, 070-583 43 40, e-post: gunnar.ahlden@btl.btl.se Valdemar Svensson, vVD, Sema Group AB, tel 08- 517 050 63, 0708- 51 50 63 e-post: valdemar.svensson@notes.sema.se Thomas Carter, Informationschef Sema Group AB, tel 08-517 052 52, 0708-51 52 52, e-post: thomas.carter@sema.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/11/01/20001101BIT00520/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/11/01/20001101BIT00520/bit0002.pdf