Sema Group InfoData knyter samman Järnia-kedjans 125 butiker via databasen Finfo Handlarkedjan Järnia med 125 butiker över hela landet, har gett Sema Group InfoData AB uppdraget att i databasen Finfo sköta underhåll och uppdatering av kedjans artikel- och prisinformation. -Att vi fått detta uppdrag är en bekräftelse på att vår affärsidé är stark och att förtroendet för Finfo och vår kompetens är hög. Med Finfos hjälp kan varje enskild Järniabutik nu själv söka den information som är relevant för just den butiken. Detta effektiviserar deras arbete avsevärt, säger Ulf S Gustafsson, Sema Group InfoData. Databasen Finfo innehåller för närvarande drygt 600.000 artiklar från cirka 200 leverantörer inom branscherna bygg-, färg- och järnhandel. Mer än 500 handlare underhåller sina artikelregister via Finfos tjänster. Tanken är att Sema Group InfoData gör jobbet centralt, i stället för att varje enskild butik ansvarar för uppdatering och underhåll. Sema Group InfoData bygger nu en kedjedatabas för Järniakedjan, vilket innebär att Järniamedlemmen kommer att erhålla artikelinformationen som gäller just för Järnia (sortiment, pris med mera). Via www.finfo.se kommer handlaren även att bland annat ha tillgång till bilder och varuinformationsblad. För ytterligare information, kontakta: Ulf S Gustafsson, Sema Group InfoData Tel. tel 08-738 40 40, mobil: e-post: ulf.gustafsson@infodata.sema.se Thomas Carter, informationschef Sema Group, Tel. 08-517 052 52, mobil: 0708-51 52 52 e-post: thomas.carter@sema.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/07/13/20000713BIT00300/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/07/13/20000713BIT00300/bit0002.pdf