Sema Group stärker sin roll inom e-business

Sema Group stärker sin roll inom e-business 2000-04-04 Sema Group har utvecklat den nya e-handelsplatsen för film åt Bonnierägda Scandinavian Home Entertainment (SHE). Webbplatsen filmmix.com, som lanseras den 5:e April, innehåller nyheter, shopping och underhållning. Artiklar, filmrecensioner, tusentals filmtitlar på video, DVD, soundtracks och tävlingar är annat som webbplatsen innehåller. Antalet besökare beräknas till minst 200.000 under första månaden. - Målet är att bli den mest kompletta filmplatsen på nätet med stor bredd och dynamik, säger Fredrik Trulsson på filmmix.com. Med den nya webbplatsen öppnar vi upp en ny värld för många och ger möjlighet till nya upplevelser. Det känns mycket stimulerande att vara med och bidraga till att öka intresset för film och underhållning i hemmet. Projektet med att utveckla filmmix.com har också gått rekordsnabbt. Utvecklingen som genomfördes tillsammans med Sema Group startade 10 januari med lansering 5 april. Sema Group kommer också att svara för driften av denna nya webbplats och deltaga i det fortsatta utvecklingsarbetet. Filmmix.com är öppen för allmänheten och får ett eget varumärke. Kunderna kommer också att kunna få individanpassad information genom den nya lösningen. Till en början finns 2 400 VHS och 800 DVD-titlar på webbplatsen. Besökaren kommer även att kunna se trailers på ett urval av dessa. Lanseringen av filmmix.com innebär en utvidgning av Bonniers satsningar på Internet. Dotterbolaget SHE, som är Nordens största distributionscentral av videofilm, DVS och CD skivor, har en mycket lång erfarenhet av massdistribution varför säkra leveranser kan garanteras. - För oss har projektet verkligen varit en tuff utmaning säger Torgny Larsson, projektledare på Sema Group. Fokus från SHE har också varit mycket stort med deltagande i styrgruppen av såväl VD, Sverigechef som marknadschef. I projektet har vi också dragit nytta av vår utveckling under 1999 av webbplatsen för de 650.000 klubbmedlemmarna i SHEs musik respektive filmklubb (Scandmusic och Scandfilm). För att ge SHE bästa möjliga lösning har vi också nyttjat resurser från övriga delar av landet, vilket också är en mycket positiv erfarenhet. För ytterligare information, kontakta: Maria Bratani Olsson, Marknadschef Scandinavian Home Entertainment, tel. 040-690 82 54, 0709-10 98 50, e-post: marie.brataniolsson@she.se Fredrik Trulsson, projketledare Scandinavian Home Entertainment, tel. 040- 690 82 48, e-post: fredrik.trulsson@she.se Torgny Larsson, projektledare Sema Group, tel. 040 - 635 36 79, 0708-51 36 79, e-post: torgny.larson@notes.sema.se Thomas Carter, Informationschef Sema Group, tel 08- 5170 52 52, 0708-51 52 52, e-post: thomas.carter@sema.se ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/04/04/20000404BIT00290/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/04/04/20000404BIT00290/bit0002.pdf