• Semantix/

Lars Murman och Anders Uddfors går in som ordförande respektive koncernchef i Semantix

Report this content

Lars Murman har en lång bakgrund inom bemanningsbranschen där han grundade det som är Manpower Sverige i dag. Han sitter för närvarande i Proffice styrelse. Anders Uddfors kommer senast från Lindorff Sverige där han var VD.

– Med min bakgrund och erfarenhet, känner jag att jag har mycket att tillföra Semantix. Företaget står inför en spännande utveckling och jag har tackat ja till att tillsammans med Semantix nya ägare Litorina vara delaktig i företagets expansionsplaner. Jag ser fram emot att göra Semantix till en av de klara vinnarna i Norden, säger Lars Murman. Semantix har under de senaste åren vuxit till att bli Nordens ledande företag inom kvalificerade språk- och kommunikationstjänster. I Semantix nätverk finns över 6 500 språkleverantörer, spridda över hela världen, och nätverket växer. Den blivande koncernchefen för Semantix, Anders Uddfors, kommer senast från en roll som VD för inkassoföretaget Lindorff Sverige, där han under sex år var med och skapade en kraftfull tillväxt under lönsamhet. Anders besitter också mångårig erfarenhet från bemanningsbranschen. – Som vi tidigare har uttalat från Litorinas sida, stöttar vi till fullo ledningens planer för den fortsatta expansionen av Semantix, vilket medför att vi nu tillför resurser för att ytterligare bistå ledningen. Vi är väldigt glada över att Lars och Anders nu i sina respektive roller och genom sin samlade erfarenhet kommer att förstärka Semantix kompetens ytterligare, säger Lars Verneholt, partner på Litorina. Både Lars Murman och Anders Uddfors kommer att bidra med de erfarenheter som krävs för att vi skall kunna implementera våra tillväxtplaner för Semantix innefattande såväl fortsatt organisk tillväxt samt förvärv, tillägger Lars Verneholt. – Jag ser fram emot att tillsammans med övriga i Nordiska ledningsgruppen gå in i den fas då Semantix ska växa ytterligare inom alla verksamhetsområden, med Norden som bas, avslutar Anders Udd-fors, blivande koncernchef för Semantix. -------------------------------------- För ytterligare information, v.g. kontakta: Lars Murman, 070-377 44 01, lars.murman@gmail.com Anders Uddfors, 070-377 48 04, anders.uddfors@semac.se Lars Verneholt, Litorina, 0733-86 92 07, lars.verneholt@litorina.se

Taggar: