Sembo lanserar gratis försäkring mot flygkonkurser

Nu bjuder Sembo alla sina flygresenärer på en extra trygghet – gratis försäkring mot flygkonkurser.
- Sembo har i alla år jobbat med att kvalitetssäkra boendet för att ge trygghet åt de som reser på egen hand. Därför är det helt naturligt att ta detta steg också när det gäller flyget, säger Jari Virtanen, Sembos vd.

Den nya försäkringen ingår utan extra kostnad för alla som bokar sin flygresa via Sembo. Försäkringen ersätter det du betalat för din biljett om resan inte blir av på grund av att flygbolaget gått i konkurs. Den garanterar också din hemresa om konkursen skulle inträffa medan du är på ditt resmål.
Försäkringen är ett sätt för Sembo erbjuda en extra trygghet för alla resenärer när osäkerheten om flygbolagens ekonomiska situation är en ständig följetång i medierna.
- Det råder en osäkerhet på marknaden och våra kunder frågar allt oftare efter denna typ av trygghet. För oss är det en självklarhet att ge våra resenärer trygghet och eliminera alla orosmoment inför deras resa, oavsett om det handlar om bilsemester på egen hand eller flygresor, säger Jari Virtanen, och fortsätter:
- Vår försäkring innebär att vi erbjuder ett bättre skydd för våra resenärer jämfört med om de bokar via flygbolaget direkt eller hos andra arrangörer.