Sembo prisade av Disneyland Paris

På Disneys årliga Europeiska återförsäljarmöte i Paris belönades researrangören Sembo med priset som "2010 Top Growth Travel Partner" på den svenska marknaden inför hela Europas samlade resebyråkår. Sembo har explosivt ökat försäljningen av resor till Disneyland Paris inför våren/sommaren 2010, vilket var grunden till utmärkelsen.

-  Att Sembo har utsetts till ”2010 Top Growth Travel Partner” innebär att Sembos kunder även i framtiden kan ta del av de bästa erbjudandena på resor till Disneyland Paris, säger Henrik Petersen, försäljningschef på The Walt Disney Company Nordic.

Sembo, som har varit återförsäljare av Disneyland-paket sedan 1993, har satsat stort på att marknadsföra Disneyland Paris i flera kanaler online och försäljningen av resor till Disneyland Paris har ökat med 66 procent jämfört med 2009.

-   Det känns jättebra att vi har fått det här priset eftersom det visar att vår satsning på att marknadsföra Disneyland Paris har gett resultat, säger Caroline Willaume, marknadschef på Sembo.

Marknadsföringskampanjen som Sembo har genomfört innefattar bland annat en kampanjsida på hemsidan där besökarna kan se filmer, foton och läsa mer om Disney´s olika hotell.

För mer information, kontakta Caroline Willaume, marknadschef Sembo, på 042-37 85 47.

Taggar: