Sembo.se är årets förbättrare

Sembo.se tilldelades hederspris i Web Service Award för ”bästa förbättrare 2013”.

Den 28:e januari 2014, på den årliga WSA-galan utsågs Sveriges bästa webbplatser i kategorierna Information och Service, Samhällskommunikation och E-handel. Dessutom delades hederspris ut till den webbplats där andelen nöjda besökare har ökat mest av alla undersökta sajter i samma kategori. Sembo.se fick hedersomnämnandet för bästa förbättrare inom kategorin E-handel.

– Vi lanserade Sembos nya webbsida 2012 som gjorts mer tydlig och användarvänlig, och är förstås väldigt glada att våra användare så snabbt har tagit till sig sajten och uppskattar den, säger Andreas Elmgren, Head of IT and E-commerce Sembo.

Web Service Award har sedan år 2000 låtit landets webbplatsbesökare utse Sveriges bästa webbplatser. Undersökningen baseras på över 200 000 besökares åsikter om användarvänlighet, design, information och kontaktmöjligheter på Sveriges webbplatser, vilket gör undersökningen till landets mest omfattande och heltäckande ranking. Undersökningens resultat har granskats av en expertjury som utser vinnare i tre olika kategorier.

För mer information, vänligen kontakta:
Andreas Elmgren, Head of IT and E-commerce Sembo. andreas.elmgren@sembo.se, 0709 43 65 61

Sembo (Semesterbolaget) grundades 1987 av Sven Wennhall och är sedan 2007 ett helägt dotterbolag till Stena Line. Sembos affärsidé är att kunden själv väljer hur semestern ska se ut genom att välja boende, transportsätt samt hur länge semestern ska vara, något de är ensamma om i Sverige.  Totalt har Sembo 50 anställda och omsätter årligen 446 miljoner. www.sembo.se