Sembo.se är nominerade till bästa E-handel

Sembo.se är nominerade till Web Service Award 2013 i kategorin bästa E-handel. Nomineringarna baseras på undersökningar där användarna själva får sätta betyg.

Web Service Award har sedan år 2000 låtit landets webbplatsbesökare utse Sveriges bästa webbplatser. Undersökningen baseras på besökarnas åsikter om användarvänlighet, design, information och kontaktmöjligheter på Sveriges webbplatser. En expertjury använder sedan besökarnas betyg som underlag för att kora en vinnare i tre olika kategorier - Information och Service, Samhällskommunikation och E-handel. Dessutom utses årets bästa mobilsajt/app och intranät.

– Att vi är nominerade i kategorin E-handel är ett kvitto på att vi har det besökarna anser är viktigt vilket självklart betyder mycket för oss. Vi arbetar hela tiden för att kunna utveckla och förbättra innehåll, teknik och utseende på webben. Det är fantastiskt roligt, säger Andreas Elmgren, Head of IT and E-commerce Sembo.

Under 2012 lanserades Sembos nya webbsida, som gjorts mer tydlig och användarvänlig för att göra det lättare för besökarna att hitta information. Sembos ambition är att ständigt arbeta med att utveckla hemsidan för att öka servicen till kunderna.

Sembo.se är ett av fyra företag nominerade i kategorin E-handel. Den 28 januari koras vinnarna på WSA-dagen i Stockholm.

För mer information, vänligen kontakta:
Andreas Elmgren, Head of IT and E-commerce Sembo. andreas.elmgren@sembo.se, 0709 43 65 61

Sembo (Semesterbolaget) grundades 1987 av Sven Wennhall och är sedan 2007 ett helägt dotterbolag till Stena Line. Sembos affärsidé är att kunden själv väljer hur semestern ska se ut genom att välja boende, transportsätt samt hur länge semestern ska vara, något de är ensamma om i Sverige.  Totalt har Sembo 50 anställda och omsätter årligen 446 miljoner. www.sembo.se