”Total Makeover” för Sembo, med fokus på semesterboendet.

Semesterbolaget Sembo lanserar nu sin nya logotyp under parollen ”Noga utvalda semesterboenden”. Som ett led i detta, låter man resenärerna få direktkontakt med och tips av Sembos ”Semestertestare” via Instagram och Twitter.

Sembo erbjuder fler än 100 000 hotell. Inte nog med det: man hjälper också kunderna att hitta rätt boende genom att själva besöka och välja ut flera av hotellen. Dessutom kan Sembo ordna resan, oavsett om kunden vill flyga, bila eller ta färjan. På så sätt skiljer man sig mot de traditionella charterbolagen och mot hotellsöksajterna. För att tydliggöra Sembos position, har man nu tagit fram en ny logotyp. Denna lanseras i samband med januarikampanjen, som dessutom adderar sociala medier.

– Vi vill trycka ännu mer på att vi har utvalda semesterboenden som våra inköpare fysiskt har besökt och godkänt. Den nya loggan ska tydliggöra boendet, tillsammans med konceptet
”Noga utvalda semesterboenden”. Dessutom ville vi ladda den nya logon mer med våra kärnvärden, bl a att vi är en utmanare och personliga, säger Caroline Willaume, Head of Marketing på Sembo.

Den nya logotypen kommer att lanseras i samband med januarikampanjen. Förutom traditionella kanaler såsom bio-, tv- och tryckt reklam, adderas även sociala medier.

– Med hjälp av bl a Instagram, Twitter och Facebook öppnar vi en direktkontakt mellan våra inköpare – eller Semestertestare som vi väljer att kalla dem – och resenärerna. På #MedelhavetsBästaBoenden samlar vi alla tips, frågor och svar. Vi låter alltså folk få tips och ställa frågor om olika resmål och boenden, för att på så sätt kunna få personliga svar från dem som redan har varit där. Vi hjälper med andra ord folk att välja det perfekta semesteralternativet, avslutar Caroline Willaume.

För att ladda ner logotypen, gå in här

För att ladda ner nya katalogen, gå här

Sembo, 18 december 2013

För mer information, kontakta: Caroline Willaume, Head of Marketing Sembo, caroline.willaume@sembo.se, 0701-648 547