Vinn en vecka i Alperna med Sembo!

Vinn en vecka i alperna för hela familjen – så lyder inledningen på Sembos vinterkampanj för skidsäsongen 2013/14. Samtidigt som skolorna startade i augusti började bokningarna av vinterns skidresor komma. Det är tydligt att övergången från semestertider till vardag har fått Sembos kunder att börja tänka på nästa semester. Många har redan planer för höstlovet, så nu är det vintersemestern som står på tur.

Inför 2013/14 hittar vi flera nya skidorter både i Italien och Frankrike. Två av dessa är italienska Passo del Tonale och Ponte di Legno. Båda är granne med välkända Madonna di Campiglio och det är möjligt att köpa ett liftkort som täcker de tre skidområdena. I samband med lanseringen av dessa skidorter har Sembo en tävling där priset är en veckas boende och liftkort för hela familjen i Italien.

-Vi vet att det är stor efterfrågan på skidresor, särskilt till Österrike, säger Caroline Willaume, marknadschef i Sembo . Som vanligt är det sportlovet som bokar tidigt. Våra familjelägenheter är det som säljer först och trycket på italienska Livigno är stort.

-Men tänk på att julen erbjuder många lediga dagar i år, fortsätter Caroline Willaume. Det bästa rabatterna hittar du alltid i början och slutet av säsongen och har du möjlighet att välja december, januari eller mars finns det många alternativ att välja mellan och riktigt bra priser.

Som vanligt hos Sembo kan kunderna boka endast boendet, eller om de vill lägga till färjebiljetter och ta bilen på skidsemestern. Sembo erbjuder även flygbiljetter från alla skandinaviska flygplatser, som du enkelt kompletterar med t ex en hyrbil.

Här är Sembos alpinsida: http://www.sembo.se/skidresor

För mer information kontakta:

Caroline Willaume, Head of Marketing, Stena Line Travel Group. Tel 42 37 85 47, mob 070-164 85 47 e-post: caroline.willaume@sembo.se

Sembo (Semesterbolaget) grundades 1987 av Sven Wennhall och är ett av varumärken i Stena Line Travel Group(STG). STG är sedan 200r ett helägt dotterbolag till Stena Line. Sembos affärsidé är att kunden själv väljer hur semestern ska se ut genom att välja transportsätt, boende samt hur länge semestern ska vara, något de är ensamma om i Sverige.

Taggar: